Barnvakt

Idag åkte jag och tjejerna till öppna förskolan i Salabackekyrkan. Dennis fick vara ensam och sova några timmar.
Kl 16 gick jag och Nelly till förskolan för att hämta granntjejen Matilda. Vi skulle vara barnvakt åt henne i 3,5 timmar då hennes föräldrar skulle jobba. Det gick faktiskt bra. De höll sams nästan hela tiden. På slutet blev de lite trötta och lite gnälliga.
Trött har jag också varit idag. Nelly ska provocera hela tiden. Hon vill inte äta, hon säger "snart" när jag säger åt henne att göra saker och hon hittar på en massa hyss. Mitt tålamod är inte så stort just nu.
Hanna har idag, vid två tillfällen, fått äta samma smak som igår. Denna gång skrattade hon och högg efter skeden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0