Nattblöja

Igår kväll somnade Nelly i soffan. Jag bar in henne till sängen, men vad jag inte tänkte på var att jag inte hunnit sätta på henne någon blöja. Hon sov hela natten i sin säng, trots att Dennis jobbade natt. När hon väckte mig på morgonen och vi gick upp så sa hon att hon var kissnödig. Då kom jag att tänka på det! Hon hade sovit hela natten utan blöja! Och sängen var torr! Så nu när kvällen kommit igen så ligger hon och sover utan blöja. Blir spännande att se hur det går inatt. Dennis kommer i alla fall att sova i hennes rum och hjälpa henne om hon behöver gå upp till toaletten.
För mig och Hanna var natten inte lika bra. Hanna vaknade kl 22 och fick ligga i min famn en stund. Hon vaknade kl 1 och fick mat, men somnade inte om förrän efter en timme. Hon vaknade kl 5 och fick mat, även denna gång tog det en timme innan hon slappnade av. Men sen fick vi i alla fall sova till kl 8 då båda barnen vaknade. Hanna har fått tillbaka förkylningen. Den hann bara vara borta några dagar, så nu låter det som om hon har två liter snor i näsan som hindrar hennes andning. Även på dagen har hon sovit mycket dåligt. Endast 30 minuter åt gången sover hon, så idag har det blivit fyra korta sovstunder. I vanliga fall brukar det vara tre sovstunder, varav minst en av dem är ca 1-2 timmar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0