Helgen som var

I fredags var det min tur att få sovmorgon. Efter lunch begav sig hela familjen iväg med fullpackad bil till Dalarna. Vi åkte först till Hedemora, där vi åt mellanmål på McDonald's och lämnade av Dennis hos hans bror. Vi tjejer åkte vidare till Krylbo för lite fredagsmys.
På lördagen gick vi en promenad hem till min mormor för att fika. Sedan kom Gert och hämtade Nelly till Hedemora. Jag bytte kläder och sminkade mig för att gå på fest. En barndomskompis ska flytta till sin pojkvän i England, så vi träffades hela "gänget" för att partaja. Vi är sju stycken som brukar se till att träffas några gånger per år. Och fastän vi befinner oss på olika ställen i livet (vissa har barn, andra är singel) så har vi roligt tillsammans och kan prata om allt. Jag hade tagit med en vinflaska till Krylbo, men eftersom jag fortfarande ammar på natten/morgonkvisten så tänkte jag bara dricka 2-3 glas vin. Jag ångrade mig och beslöt att jag istället skulle vara helt nykter. Då kunde jag ta bilen till festen och få lättare att ta mig hem senare på kvällen.
När de andra skulle iväg ut på nattklubb (eller hem) så åkte jag till Krylbo för att komma i säng i tid; klockan var 23.30 när jag la mig. Hanna sov i mammas sovrum, så jag fick sova sex timmar i sträck! Då var det dags för första amningen, sedan tog det en timme innan hon somnade om igen. Kl 8 var det dags för andra amningen och efter det fick hon kliva upp tillsammans med mamma. Jag låg kvar och sov ytterligare en timme tills mamma skulle åka till jobbet. Då var Hanna trött igen och vi sov tillsammans en timme till. Kl 11.30 klev vi upp och åt frukost.
Vi åkte sedan till Hedemora för att möta upp resten av familjen. På söndagsmorgonen hade Dennis och Nelly varit till ishallen för att testa skridskoåkning tillsammans med Joel och Klara. Jag missade min dotters första skridskosteg, men fick en bild till mobiltelefonen. Dennis har under helgen även fixat med husvagnen som ska ut till försäljning. Vi lekte och åt middag innan vi reste tillbaka till Uppsala.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0