Dag 96 + vägning

Idag har jag vägt mig och tro det eller ej, men vågen visade -0,4 kg! Total nedgång -6,9 kg! Det kan ju kanske bero på var man befinner sig i månaden, jag kanske egentligen hade en minskning tidigare som visade sig först nu. Jag försökte uppskatta hur många points jag förbrukade i helgen och fick det till ungefär 50 p vardera på fredag och söndag samt 100 p på lördagen! Utav de 100 var hälften alkohol och choklad... Nästa gång väntas dock en uppgång då vi varit på utlandssemester i två veckor och ätit frukost-, lunch- och middagsbuffé samt fri alkohol...
Idag var jag på stan och när jag blev superhungrig så gick jag in på Max och köpte en burgare, lite dumt ja. Till middag gjorde jag helstekt fläskfilé med klyftpotatis, champinjoner, gräddsås, pestodip och sallad. Till filmkvällen åt jag gurka med dip, ananas och naturgodis.
Frukost 6 p: En halv skiva skogaholmslimpa, messmör, 2 finn crisp, leverpastej mini, ägg, kaviar
Lunch 18 p: Originalburgare
Middag 10 p: 100 g fläskfilé, 150 g potatis, 1 tsk olja, 4 msk grädde (4%), 2 msk turkisk yoghurt, 2 tsk italiensk dressing
Mellanmål 10 p: 1 dl nyponsoppa, 4 msk turkisk yoghurt, 50 g naturgodis


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0