Fotbollscup

I måndags tog jag det lugnt på förmiddagen. På eftermiddagen åkte jag till Skölsta och hämtade Hanna. När vi kom hem hade även Nelly kommit hem från första dagen på sommarjobbet på äldreboende. Jag åkte sedan till Ica och storhandlade. 

I tisdags åkte jag och Hanna och badade i Länna kl 11-14. Sedan åkte vi hem och åt lunch. När Nelly kom hem från jobbet så åkte hon och jag till Länna och tog ett dopp. På kvällen promenerade jag 4 km. 

I onsdags tog Hanna buss till Gränby och hängde med Malva. När Nelly kom hem från jobbet så skjutsade jag henne till Skölsta så hon kunde hämta moppebilen. Hon åkte sedan hem till Agnes. Hon kom hem vid 23. 

I torsdags hade Hanna fotbollsträning kl 9-12. Vi ägnade sen dagen åt att titta på OS, bland annat beachvolley, kanotslalom, hästhoppning, golf och bordtennis. Nelly åkte hem till Agnes på kvällen, kom hem vid 22. 

I fredags efter lunch åkte jag och Hanna till Norrtälje. Jag släppte av henne vid skolan där de skulle sova kl 15. Sedan satt jag i bilen och lyssnade på bordtennis. Därefter åkte jag och tog ett dopp vid en badplats. Jag satt i bilen en stund och tittade på serier. Det blev middag på McDonalds innan jag åkte till sportcentrum där hanna spelade match kl 19, det blev vinst. Deras andra lag spelade kl 20, det blev vinst. Jag skjutsade Hanna och några kompisar till skolan och åkte sen hem till Nelly, var hemma 22.20. 

Igår klev jag upp kl 6. Åkte till Norrtälje och tittade på match kl 8, det blev vinst. Andra laget spelade kl 9 och det blev vinst. Jag skjutsade dem till skolan. Åkte sedan till Jula och Coop. Satt i bilen och läste tidning. Hämtade Hanna och kompisar kl 12 för att skjutsa till sportcentrum. Åt en sallad till lunch. Hanna spelade kl 13, en jämn match mot finskt lag som blev förlust. Andra laget spelade kl 14, blev vinst. Skjutsade tillbaka till skolan efter att tjejerna varit på Ica och köpt snacks. Jag åkte och tankade och tittade på serier på surfplattan en stund. Åt lite middag innan det var dags att hämta tjejer och skjutsa dem till sportcentrum. Båda lagen spelade kl 19, vinst för båda lagen. Hannas lag kom tvåa i sin grupp, andra laget kom etta i andra gruppen. Jag skjutsade dem till skolan och var hemna i Uppsala 21.30. Nelly hade åkt buss till Öregrund på båtveckan med Esther. De fick skjuts hem och var hemna vid kl 24. 

Idag klev jag upp kl 8. Åkte till Norrtälje och hämtade upp Hannas packning kl 10. Skjutsade tjejer till sportcentrum. Jag tittade på serier en stund. Andra laget spelade final kl 12 mot det finska laget och de vann guld. Hannas lag spelade bronsmatch kl 13 och vann. 🥉 Efter fotografering åkte vi till McDonalds för lunch. Kom hem kl 16. Då hade Nelly hunnit dammsuga. Har slappat och kollat på OS resten av dagen. 

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0