Åland

I måndags åkte jag till Avesta. Jag, mamma och moster promenerade in till stan och åt pizza på Kings Arms. Jag och mamma satt ute en stund på altan när vi kom tillbaka. 

I tisdags promenerade jag med mamma och moster längs älvpromenaden. Vi gick tillbaka till stan där jag och mamma var in på banken. Sedan drack vi en iste på café. Därefter mötte jag upp Carro och åt sushi. Jag promenerade tillbaka till mamma och vi åkte och badade i Tjärnsjön innan jag åkte tillbaka till Uppsala. 

I onsdags åkte jag till Bälinge och delade ut post till 125 villor. Handlade på citygross på vägen hem. Började läsa en bok på kvällen. 

I torsdags åkte jag till skölsta och hämtade upp Hanna kl 10. Vi åkte till sjukhuset för hennes hörselprov och öronundersökning. När den var klar gick vi till blodgivningen där jag lämnade blod. Sedan skjutsade jag Hanna till skölsta. Var in på apoteket på vägen hem. Låg och läste i min bok. På kvällen var jag ut på promenad. Försökte jogga några korta intervaller också, blev 4,2 km. 

I fredags satt jag vid datorn och skapade en fotobok i några timmar. Vid kl 17 cyklade jag in till stan och köpte en poke bowl. Cyklade vidare till Botaniska trädgården och mötte upp Åsa, Maria och hennes kille. Vi satt utanför i backen och lyssnade på Tomas Stenströms konsert och hade picknick. Vi såg även scenen långt bort från vår plats. Jag cyklade hem 21.30. 

Igår cyklade jag till Gränby vid 12.30. Mötte upp Åsa och vi åkte buss till Grisslehamn och båt till Åland. Satt ute i solen, handlade på taxfree och åt buffé. Var tillbaka i Uppsala vid 21.30. 

Idag har jag storhandlat på Ica. Jag åkte till citysallad och köpte sallad. Jag har även färgat håret hemma. Vid 18 cyklade jag in till stadsparken och mötte upp Åsa, Linda och Marie. Vi satt utanför parksnäckan och lyssnade på Uno Svenningssons konsert och hade picknick. Cyklade hem vid 21. Hanna var hemma när jag kom hem. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0