Loppis

I måndags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna var på fotbollsträning. Efter middagen skjutsade jag Nelly och Hedvig till Jälla för utomhusfys kl 19. Stannade på Ica och köpte bröd på vägen hem. När jag kom hem hade Hanna kommit hem. Nelly fick skjuts hem av Hedvig. 

I tisdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen gick hanna till IP för träning kl 19-20.30. 

I onsdags var Hanna hos Malva i Lindbacken och Nelly var på ärende med Dennis innan hon åkte till utomhysfys på Österängens IP. Jag åkte till Bälinge på cykelmöte med vägföreningen 18.30. Jag fick låna cykel av en annan styrelsemedlem och vi cyklade runt i byn och inspekterade vägarna. Vi avslutade med middag på Sebbans pizzeria. När jag kom hem 21.45 var barnen hemma. 

I torsdags när jag kom hem var Hanna på fotbollsträning. Nelly och Dennis var på föräldramöte i skolan. Hanna kom hem 18.45 och Nelly strax därefter. 

I fredags var Hanna och Emma hemma när jag kom hem. De och Svea cyklade sedan hem till Emma. Nelly kom hem från Gränby där hon gjort naglar. Vi åt tacos. Hanna kom hem ca kl 22. 

Igår sov jag till 9.30. En timme senare åt vi nybakade scones till frukost. Hanna cyklade hem till svea, de skulle till Gränby. Efter lunch åkte jag och Nelly till Ikea. När vi kom hem tog jag hand om tvätt och disk. Hanna och Svea kom hem till middagen 18.45. De cyklade sen ut en stund till. 

Idag klev vi upp 8.30. Vi åkte till skölsta där barnen skulle sälja på gårdsloppis. Men Hanna följde med mig tillbaka till Årsta då hon skulle hoppa in och stå i mål i en match med 16-/17-åringar. Medan de värmde upp åkte jag och handlade på Ica. Matchen höll på kl 12-14 och blev vinst med 3-2. Efter att Hanna bytt om så åkte vi tillbaka till skölsta. Loppisgrejerna plockades ihop och vi åkte hem och slappade. Fikade med kladdkaka och grädde. Efter middagen åkte Nelly till Idde. Får se när hon kommer hem, barnen har lovdag imorgon. 

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0