London del 1

I måndags var jag ledig. Cyklade in till stan för ett bankmöte med vägföreningen kl 10. När jag kom hem bakade jag rabarberkaka och packade inför resa. Jag hämtade upp Hanna i skölsta. Vid 17.30 åkte vi till gamla Uppsala för samling inför match. Matchen var DM-semifinal och började kl 19. Det blev vinst. När vi kom hem hade även Nelly kommit hem från fysträning.

I tisdags åkte vi mot Arlanda vid 12. Parkerade på Trosta Parkering och fick skjuts med minibuss till terminalen. Vi åt lunch på McDonalds. Flyget avgick vid 16, en halvtimme försenat. Vi landade på Heathrow och tog tunnelbana därifrån. Åkte ca 50 min och klev av vid Russell Square. Promenerade ca 10 min till Gower House Hotel. Efter incheckning gick vi ut och letade restaurang. Vi hamnade på Top Hat där jag åt Fish and chips och barnen burgare innan vi gick tillbaka till hotellet.

I onsdags klev vi upp 8.30. Åt frukostbuffé bestående av bröd, smör, croissant, marmelad, juice, yoghurt och flingor. Därefter gick vi bort några kvarter för att kliva på en hop-on-hop-off-buss. Vi åkte några hållplatser bort och klev av. Promenerade genom china Town och klev sedan på en annan av Tootbus linjer. Den tog oss förbi Bl a Big Ben och London Eye. Vi klev av efter en stund och promenerade över London bridge. Gick sedan in på matmarknaden Borough Market. Vi köpte tacos, jordgubbar i choklad och donuts.

Vi klev på en buss igen och åkte förbi Bl a Towern, tower bridge och Piccadilly circus. Klev av och gick in på en stor M&M-butik där Hanna köpte choklad. Vi åt strips på Five Guys och glass vid Piccadilly circus. Bytte sedan till en annan linje som åkte runt Hyde park. Promenade från Hyde park genom soho och på Carnaby street. Åt middag på italienska Spagetti House. Vi delade på en pizza och en pasta carbonara. Promenerade till Russell Square Park där vi satt på gräset ett tag innan vi gick till hotellet.