Bilservice och klippning

I måndags åkte jag med bilen till serviceverkstad kl 7.20. Eftersom jag dagen innan parkerat cykeln där så kunde jag cykla direkt till jobbet. 

I tisdags morse promenerade jag i regnet till verkstaden 1 km för att hämta ut bilen, körde hem den och tog buss till jobbet. På eftermiddagen gick jag till frisören och fick topparna klippta. På kvällen ville Nelly ha skjuts från Gränby där hon gjort naglar. Körde hem henne till Dennis vid kl 20. 

I onsdags regnade det fortfarande så tog buss till och från jobbet. Barnen var hemma efter första skoldagen. Efter middagen skjutsade vi Hanna till fotbollsträning i Lindbacken, ingomhus pga regn. Jag och Nelly stannade kvar och tittade på träningen. 

Även torsdag morgon regnade det, så tog buss. Efter jobbet promenerade jag hem. 

I fredags efter jobbet handlade jag på Hemköp innan jag cyklade hem. Susanne kom över en stund på kvällen för bubbel och tilltugg. Hanna kom förbi för lite mat innan hon for vidare till kompisar. 

Igår sov jag till 9.30. Jag gick till IP och tittade på Hannas match som de vann. Sedan skjutsade jag kassar med kläder till Nelly som var hos Astrid, de skulle ha loppis. Därefter hem för att äta frukost. Lite senare åkte jag tillbaka till Astrid och hämtade kassarna igen. Köpte med en adanarulle från Grillmaster Hassan på Vaksala torg. Körde några tvättmaskiner och påbörjade arbete med att göra fotobok av bilder från 2020. 

Idag vaknade jag 9.30. Tog en promenad på 4,3 km. På förmiddagen åkte jag till ica och storhandlade. Köpte med citysallad hem. På eftermiddagen har jag gjort klart fotoboken, fortsatt tvätta kläder och slappat i soffan. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0