Cup och Göteborg

I måndags klev jag och Nelly upp 7.30 för att åka till Gävle på fotbollscup. De hade även spelat dagen innan med två förluster och en oavgjord. Det gjorde att de denna dag skulle spela b-slutspel. Först spelades tre matcher mellan 11 och 17. Kan meddela att det regnade precis hela tiden…! efter två vinster och en oavgjord så gick de vidare till B-final kl 19. Precis då hade det slutat regna. Den vanns och därmed fick laget mottaga en pokal innan vi åkte hem. Hanna var hemma och lekte med kompisar under dagen.

I tisdags var vi hemma och packade inför resa. Vi kollade en del på OS, bl a stavhopp.

I onsdags packade vi in i bilen och kom iväg vid 11.30. Stannade till på ica och köpte bröd och godis. Efter 2,5 timme stannade vi vid rastplats och åt baguetter. Efter ytterligare 1,5 timme stannade vi och köpte glass. Vid kl 18 var vi framme vd Askim strand och vandrarhemmet. Vi packade in i rummet och åkte sedan till Frölunda torg där vi köpte sushi som vi åt på gräset utanför vårt rum. Därefter gick vi ner till stranden och tog kvällsdopp innan vi spelade kort.

I torsdags tog vi buss vid 9.30 till Frölunda torg där vi bytte buss till Liseberg. Vi åt frukost utanför ingången innan de öppnade. Vi åkte karuseller, åt sockervadd och churros, åt baguetter, langos/kebab samt spelade på chokladhjul. Vid kl 19 tog vi bussen tillbaka. Barnen spelade minigolf en stund på campingen. Vi gick därefter till klippbadet och tog ett kvällsdopp.

I fredags checkade vi ut kl 11. Vi stannade vid Frölunda torg då barnen ville in i någon butik. Sedan åkte vi vidare in till city. Jag körde fel tre gånger innan jag hittade hotellet… Vi parkerade i hotellgaraget och promenerade bort till Järntorget. Där hade vi bokat bord på olearys för att se damernas fotbollslag spela OS-final. Tyvärr förlust efter straffar. Jag åt burgare och barnen åt Nuggets. Därefter gick vi förbi butiker och barnen shoppade en del kläder. Kl 19 gick vi till hotellet och checkade in. Kl 20 hade vi bokat bord på Pinchos i närheten.

I lördags hade vi frukosttid kl 8.30. Vi promenerade sedan in till stan och gick i butiker. Kl 12 åkte vi rundtur med sightseeing-tåg och kl 13 åkte vi båttur med "Paddan". Sedan åt vi buffé på en kinarestaurang innan vi fortsatte shoppandet. Gick tillbaka till hotellet vid kl 18 och slappade resten av kvällen.

På söndagen hade vi frukosttid kl 10. Efter att vi checkat ut skulle vi åka mot skara. Men vi tog istället en omväg till Gränna. Vi strosade i flera olika polkagrisaffärer och köpte en del godsaker. Vi åt lunch på pizzeria innan vi åkte vidare. Kl 17 kom vi fram till stugan vid skara sommarland. Vi åkte in mot stan på kvällen och handlade på Ica. Köpte med sallad till middag i stugan och spelade kort.