Tällberg

I måndags lämnade jag barnen hos Dennis på förmiddagen. Jag åkte förbi ica i Årsta och handlade lite. Sedan åkte jag till Avesta. Jag fick lunch hemma hos mamma. Därefter åkte jag till Carro och träffade lilla ellinore. Jag åkte sedan vidare hem till Jennie och John där även Nina var. Vi ordnade med en massa plockmat och bubbel. Satt ute och pratade till kl 24. Jag sov kvar där. 

I tisdags efter frukost åkte jag hemåt. På kvällen åkte jag till Ikea för att ordna med några små pluggar som saknades i gamla badrumsskåpet. Åkte förbi lägenheten för att sätta fast hyllan och kolla av städningen. Stannade till hos Susanne ett par timmar för prat och spel på hennes altan. Kom hem kl 23. 

I onsdags promenerade jag till städfirman för att hämta nyckeln. Jag åkte till Dahl för att köpa ett täcklock till duschblandaren. Åkte förbi lägenheten en sista gång. Sedan åkte jag till certego för att lämna in alla nycklar. Kl 14.30 åkte jag till mäklaren för att skriva under sista pappren, få pengarna och lösa lånen. På vägen hem stannade jag på stadium för att lämna tillbaka Nellys fotbollsskor. 

I torsdags åkte jag till banken för att få även handpenningslånet löst. Sedan åkte jag till sjukhuset för att lämna blod. Jag åkte hem med bilen. Kl 14 promenerade jag in till stan för att få håret klippt av frisör. Jag strosade på stan en stund innan jag mötte upp Marie vid tåget. Vi gick till loco där jag åt flatbread med ädelost/päron, crispy tacos, pimientos padrones och kolaparfait. Promenerade hem kl 19. 

I fredags klev jag upp kl 9. Åkte förbi citysallad och köpte två sallader. Åkte till Avesta och mötte upp mamma. Vi åkte vidare till dalecarlia hotell i Tällberg. Först åt vi salladslunch utanför hotellet. Sedan checkade vi in och gick till relaxavdelningen. Badade i varma källor och solade i två timmar. På kvällen åt vi grillbuffe med avslutande dessert. 

Igår klev vi upp kl 8. Tog en promenad upp på digerberget och runt i byn i 40 min. Sedan åt vi frukostbuffé. Därefter gick vi till relaxavdelningen. Kl 14 åt vi räklunch utanför hotellet. Därefter promenerade vi ner till stranden för bad och läsning. När vi kom tillbaka gjorde vi iordning oss för middag. Vi åt rödbetscarpaccio med fetaost/parmaskinka och torsk med saffranssås. Blev en ananasdrink till efterrätt. 

Idag klev vi upp kl 8 för att promenera i 45 min innan frukost. Sedan packade vi ihop och checkade ut. Vi åkte hemåt och jag var tillbaka i Uppsala kl 14. Jag handlade på city gross och köpte chop chop till lunch. Har slappat resten av dagen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0