Tandläkare, vårdcentral, frisör, blodgivning, jobbfest & Örebro

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade till kl 15. Sedan åkte jag till vårdcentralen för att ta ett blodprov. Därefter gick jag upp en våning för en tandläkarundersökning. När jag kom hem så kom barnen till mig, de skulle egentligen varit hos Dennis men han ville byta dag med mig. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. 

I onsdags jobbade jag till kl 14 och åkte sedan till vårdcentralen för att få svar på blodprovet. Det som kollades var mina levervärden. I november 2014 och februari 2015 var de för höga, så nu hade jag bett om ett nytt prov. Denna gång var värdena lägre och bättre, men fortfarande precis utanför referensintervallet. Jag ska återkomma för nytt prov om fyra månader. Därefter hämtade jag barnen. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7. Efter jobbet tog jag bussen till Gränby och fick en drop-in för klippning, behövde toppa håret. Sedan tog jag buss till sjukhuset för att lämna blod. Därefter åkte jag buss till Årsta och handlade innan jag cyklade hem. 

I fredags hade jag jobbmöten i Köping. Åkte tåg dit på morgonen och sedan bil tillbaka med min kollega på eftermiddagen. När vi kom tillbaka till jobbet så var det dags att fixa i ordning sig inför jobbfest. Cheferna hade ordnat med mat och dryck. Vid tolvtiden tog vi som var kvar taxi in till stan och gick in på Bullit. Klockan var nästan 3.15 när jag tog taxi hem. 

Igår sov jag till kl 11. Efter lunch tog jag buss till stationen, ytterligare en buss till Enköping och tåg till Örebro. Min kusin Carro mötte upp mig och vi åt tapas på Pinchos, och drack cava-sangria och flädermojito. Sedan gick vi på bio och såg Bränd. Därefter åkte vi hem till hennes och Peters nya lägenhet där jag fick sova i gästrummet. 

I morse sov jag till 9.30. Tåget tillbaka mot Uppsala gick 12.45 och jag var hemma igen 15.30. Jag har tvättat, diskat, lagat mat och tittat på inspelade tv-serier. 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0