Hanna 13 år

I måndags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen bakade jag och Hanna cornflakeskakor. 

I tisdags sjöng vi för Hanna och gav frukost på sängen. Hon fick öppna paket. Jag cyklade till jobbet. Hanna åkte till Ifu med skolan och spelade skol-DM i innebandy. Hennes skola vann guld. Barnen var hemma när jag kom hem. Nelly åkte med kompis till Ifu på spelarutvecklingsdag, dvs innebandy i 3,5 timmar. Jag hämtade henne 21.30 och vi skjutsade hem Sara och hedvig. 

I onsdags regnade det så jag tog buss. När jag kom hem skjutsade jag Nelly och Hedvig till spelarutvecklingsdag på Ifu kl 18. Jag handlade lite på dollarstore på hemvägen. Hanna hade åkt till Dennis för att ha sitt övernattningskalas där. Nelly kom hem strax efter 21.30. 

I torsdags var det röd dag. Jag åkte till konditori Leijon och köpte en tårta. Mamma kom hit vid 11.30. Hanna kom hem strax efter, hon hade hunnit med fotbollsträning på IP innan. Vi åkte till boland city och åt buffé på Vero Mat. Sedan handlade vi på Eko. Vi åkte därefter hem och fikade och öppnade paket. Mamma åkte hemåt 17.30. Efter middagen gick jag till ica och handlade lite. 

I fredags efter jobbet tog jag och tre kollegor buss till Johanna i Bälinge för lite AW. Vi åt plockmat på hennes altan. Jag tog buss hemåt vid 22.30 och var hemma 23.20. Nelly hade varit hos kompisar och kom hem samtidigt. Hanna hade varit på kalas hos svea och kom hem någon timme tidigare. 

Igår sov vi länge. Tog det lugnt på förmiddagen. Efter lunch gick hanna till IP och kollade på dammatch. Hon kom sen hem för att hämta sovgrejer och åkte med Meja hem. Jag fixade med tvätt och disk. Jag gick till Ica och handlade lite. 

Idag slappade vi på förmiddagen. Hanna kom hem 12.30. Vid 15 åkte jag och Hanna till Sigtuna för match. Medan de värmde upp strosade jag runt och köpte en glass i hamnen. Matchen var med 09-rna och slutade oavgjort. Vi kom hem 19.20. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0