Sommartid

I måndags var båda barnen hemma när jag kom hem från jobbet. Jag skjutsade Hanna till Ifu för innebandy kl 18. Åkte hem och lagade middag. Hämtade henne 19.30. 

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen så dammsög Hanna. Nelly hoppade över träning pga sträckning. 

I onsdags var nelly hemma när jag kom hem. Hanna var på fotbollsträning på IP. Hon kom hem 17.30. 

I torsdags jobbade jag bara. 

I fredags var nelly hemma när jag kom hem. Vi åt tacogratäng. Sedan åkte vi till kandyz och köpte godis. Jag hämtade Hanna hos Isabell i skölsta 21.30. 

Igår klev jag och Nelly upp kl 9. Hon hade samling på ifu kl 10. Det blev vinst i sista seriematchen i div 2 och de klättrade upp en placering och slutade femma. Vi åkte hem och åt lunch. Sedan skjutsade jag Nelly, Hedvig och Hanna till Ifu 13.45. Hanna skulle kolla på sitt andra lag och de andra två skulle döma några matcher. Jag åkte hem en stund och fixade med tvätt och disk. Jag åkte tillbaka till Ifu 16.30 och tittade på när Hannas två lag spelade mot varandra. Det stod redan klart att båda lagen vunnit sina serier i div 4 och div 5. De firade på planen och skulle sedan iväg på överraskningsfest. Jag släppte av Hanna och klara på festen i salabacke och skjutsade hem Hedvig innan jag och nelly åkte hem. Susanne kom över och åt räkor med oss. Hanna fick skjuts hem av Klara 20.45. 

Idag klev jag och nelly upp kl 7 (egentligen var kl 6 då klockan ställt om för sommartid). Hon blev upphämtad av Hedvig 7.45. Jag åkte till Ifu tills matchen började kl 9. De förlorade div 3-matchen, men slutade ändå trea i den serien. Vi skjutsade hem Hedvig och åkte hem till Hanna. Svea och meja kom hit till lunch. Sedan åkte Hanna, Svea och meja iväg till Ifu. Jag skjutsade nelly och hedvig till Ifu 14.45. Medan de värmde upp åkte jag på ärende till Jysk och dollarstore. Tillbaka till Ifu tills matchen började kl 16. Då gick Hanna, Svea och meja därifrån till Gränby. Matchen var med 06-orna och blev förlust. När vi kom hem så hade de andra tjejerna redan kommit hem. Jag lagade våfflor åt dem. Svea gick hem efter  middagen och meja åkte hem 20.30. 

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0