Kalas

I måndags cyklade jag hem från jobbet en timme tidigare för att hinna hämta ut nyckel till föreningens festlokal. Efter middagen åkte jag till Bälinge för möte den förra kassören i vägföreningen. 

I tisdags var nelly, Astrid, Hanna och Vendela hemma när jag kom hem. Astrid gick hem efter middagen. Jag, Hanna, Vendela och Svea åkte till Eko och citygross för att handla till kalas. Vi skjutsade sen hem dem. 

I onsdags var Nelly till Gränby. Hanna hoppade över träningen då hon var trött efter skoljoggen. 

I torsdags var Hanna hos Millie. Hon åt middag där och gick direkt till fotbollsträning. Hon kom hem strax efter kl 20. Efter middagen gick jag till föreningens årsstämma. Kunde bara vara med på halva mötet då jag skulle skjutsa Nelly till lindbacken för innebandy. Fanny åkte med oss dit. De fick skjuts hem av Fannys förälder. 

I fredags cyklade jag hem lite tidigare från jobbet. Hanna och Klara var hemma. Vi gick till lokalen och dukade och pyntade. De gick iväg till fotbollsträning på IP kl 16. Jag gick till Ica och handlade. Nelly kom hem strax innan mig. Jag förberedde frukt till bålen. Hanna och Tuva kom hem 17.30 och bytte om. Esther kom hit. Jag åkte iväg och köpte pizzor. Kom tillbaka strax innan kalaset började 18.30. Tio kompisar kom på kalas. Efter maten blev det lekar och tävlingar. En av dessa utfördes vid utegymmet. Lite senare blev det glass och fler tävlingar. Nelly och Esther hjälpte till med några tävlingar. Kl 21 avslutades kaladet med godispåse. Därefter var det dags för städning. Svea och Emma stannade kvar för att sova över. Fanny kom och sov över hos Nelly. 

Igår åkte jag till Ikea för att köpa presenter och blommor. Därefter till Willys. Nelly åt lunch vid 13 och sedan skjutsade jag henne och Fanny till skölsta. De skulle först till Dennis och sedan på innebandyfest. Jag och hanna gick till IP. Kollade först på halva lagets match och åt grillad hamburgare. Därefter spelade Hannas laghalva match, blev vinst. När vi kom hem fixade jag med tvätt. Hanna gick ut med kompisar på kvällen. Hon kom hem 22.30 och hämtade sovgrejer för att sova hos Svea. Nelly sov hos Dennis. 

Idag har jag fortsatt med tvätt. Jag sopade av altan och tog bort gammal jord. Jag sorterade och slängde pappershögar och reklam. Nelly kom hem strax före lunch. Hanna var ute med kompisar och kom hem lite senare för lunch. Hon stack ut igen sen. Jag cyklade iväg till padel med Linda och Åsa. Kom hem strax efter 17. Hanna kom hem 19.30. 

(null)

(null)

(null)

(null)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0