God jul

I lördags var det julafton. Hanna hade varit feberfri dagen innan, men kände fortfarande lite smärta i halsen. Vi packade in allt i bilen och åkte mot Grytnäs Gammelgård. Där väntade resten av familjen. Barnen spelade  julklappsspel innan vi åt jullunch. Sedan tittade vi på Kalle anka innan vi öppnade paket. Tomten kom och hälsade på också. Vi vuxna spelade julklappsspel. Åt kex och ost på kvällen. Jag och Hanna sov kvar i lokalen. 

Igår kom resten av familjen vid kl 10 och åt frukost i gammelgården. Nikki och hollie åkte iväg till sin mamma. Till lunch åt vi rester som pytt i panna. Marcus och Othilia åkte iväg till Borlänge. Resten åkte till Karlbo för att åka skridskor i kylan, jag och Hanna stannade kvar inomhus. När de kom tillbaka drack vi glögg och varm choklad. Efter middagen blev Hanna  upphämtad av Dennis. Vi andra åkte hem till mamma och kollade på film. Jag och Nelly sov hos mamma. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0