Julbord

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen fick Nelly skjuts till träning i lindbacken av kompis. Jag hämtade dem 21.30 och vi skjutsade hem Astrid, Hedvig och Fanny. 

I onsdags var båda barnen på shoppingärenden när jag kom hem. Hanna kom hem strax efter mig och Nelly kom vid 19. Efter middagen åkte vi till Dennis och lämnade innebandyväskor. 

I torsdags åkte Nelly till Stockholm med klassen för studiebesök i riksdagen. Jag gick med mina kollegor till Domtrappkällaren och åt julbord. Vi gick sen vidare till Interpool och spelade shuffleboard. Därefter var vi några som gick vidare till Harrys. Jag tog bussen hem 00.08. 

I fredags tog jag en liten sovmorgon. Åkte till jobbet 9.30. Nelly var hemma när jag kom hem från jobbet. Hanna var på träning på Johannesbäck och fick skjuts av Svea. Hon kom hem och hämtade sovsaker för att sova över hos Svea. Jag och Nelly åkte hem till hennes klasskompis för att hämta strumpor som hon sålt. Vi åkte till Ica och köpte fredagsmys. Vi stannade och tankade på vägen hem. 
 
Igår sov vi till 9.30. Kl 11.15 åkte vi till Ifu. Jag släppte av Nelly och åkte till gränbystaden för ärenden på Jysk, rusta och dollarstore. Tillbaka till Ifu då matchen började 12.45. Det blev oavgjort. På vägen hem köpte vi subway-baguette. Hanna hade hängt med Svea hela dagen och fick skjuts av henne till Ifu. Jag åkte dit och kollade på matchen 15.15. Det blev vinst. Hanna och Svea följde med Meja hem. Jag åkte hem till Nelly. Hämtade hanna och Svea i Svartbäcken kl 22. 

Idag klev vi upp 7.30. Jag skjutsade Nelly till Ifu 8.15 då hon skulle döma. Jag hämtade henne 10.45. Fixade med tvätt och disk. En timme senare kom Svea och meja och jag skjutsade dem till turbo. Nelly åkte med och följde med mig in på ÖoB. Vi åkte hem och åt lunch. Hon fick sen skjuts av Hedvig till match. Jag vilade i soffan en stund. Hängde även tvätt. Sen åkte jag till Storvreta och tittade på matchen kl 15. Det var med 06-laget och blev vinst. När vi kom hem så var Hanna hemma, Sveas pappa hade hämtat dem. Jag och Nelly åkte lite senare till Dennis och lämnade innebandygrejer. Vi tittade på VM-finalen i fotboll. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0