Luleå

I måndags åkte jag till Dennis och hämtade Hanna 9.45. Skjutsade henne till bussen i Gränby då hon skulle till Emmas stuga i Öregrund. Jag åkte hem en stund. Åkte tillbaka till Dennis vid kl 13 och hämtade Nelly. På eftermiddagen kom en tjej och köpte en sängram av mig. Efter middagen gick Nelly hem till Adriana. Jag mötte upp henne på vägen hem vid 23.20. 

I tisdags började vi packa. Efter lunch gick Nelly hem till Adriana. Jag åkte till Gränby vid kl 16 och handlade på Ica. Hämtade upp Hanna vid bussen 16.45. Vi åkte förbi Dennis och hämtade lite grejer. Sedan släppte jag av Hanna hos Svea. När jag kom hem hade mamma kommit. Nelly kom också hem. Vi lagade middag. Hanna och Svea kom och åt lite senare. Därefter gick de tillbaka till Svea. Jag hämtade Hanna vid 21.30 och tankade bilen. 

I onsdags klev vi upp kl 8. Vid 9.50 åkte vi mot Umeå. Stannade längs vägen och åt baguette och glass. Jag och mamma turades om att köra. Var framme strax efter kl 17 och stannade till i stan för att köpa ost på Duå. Sedan åkte vi till vårt Hostel och checkade in. Därefter promenerade vi till Allstar och åt middag. Jag åt ribs, Nelly åt caesarsallad, Hanna oxfilé och mamma burgare. 

I torsdags klev vi upp 7.30. Åt frukostbuffé och packade in oss i bilen. Var framme i Luleå 12.30. Vi fick då lunch. Tog sedan en promenad till Cattis butik och tittade även på övernattningsrummet i hennes förening. Sa hej till Stefan och Jossan också. På kvällen åt vi libapizza med löjrom till förtugg och sedan grillat kött, kyckling och ribs med goda såser. 

I fredags förmiddag åkte vi till Arons där barnen badade i utomhuspool och spelade minigolf. Vi åkte hem och åt lunch. Ulf och Karin kom på fika. Sedan åkte vi till Gammelstad och kollade på Ludvigs match, han gjorde två mål och de vann. När vi kom hem fick vi ceviche till förtugg och oxfilé med rödvinssås till varmrätt. Blev glass till efterrätt. Satt ute på framsidans altan och beundrade den vackra kvällshimlen. 

Igår tittade vi på Ludvigs match på förmiddagen. Sedan åkte vi runt och tittade på några studentbostäder som jag jobbar med. Vi åkte hem och åt lunch. Därefter åkte vi in till stan och köpte godis på Hemmakväll. Det var en regnig eftermiddag och kväll. Vi åt tacos och burritos till middag. Lite senare åt vi struts, salami och ostar. 

Idag klev vi upp strax före 8. Vi åkte och tittade på Ludvigs match, han gjorde två mål och vinst. Därefter åkte vi hemåt kl 11. Stannade för lunch på Max i Umeå. Blev några ytterligare kisspauser och tankningar. Stannade för korvmiddag på Circle K i Gävle. Vi var hemma kl 22. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0