Mordmysterium

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags efter jobbet gick jag förbi Vaksala torg där det är marknad i början av februari varje år. Köpte en langos. När jag kom hem åkte jag iväg på ärenden; köpte gardiner på rusta, vindruteskydd på ÖoB, hämtade paket i Årsta, fyllde på busskortet och handlade på ica Maxi. 

I onsdags när jag kom hem så var Nelly hemma. Hanna kom strax efter då hon varit hos Dennis efter skolan. Efter middagen skjutsade vi Hanna till träning på bolandsskolan. Vi hämtade henne 19.15. 

I torsdags och fredags jobbade jag bara. 

Igår städade jag på förmiddagen. På eftermiddagen tränade jag en stund. Kl 17 tog jag buss till scandic nord och mötte upp Susanne. Vi hade bokat in oss på middag med mordmysterium. Det var ca 20 deltagare och en instruktör. Vi fick varsin rollkaraktär och ett kuvert med några olika ledtrådar och uppdrag. Vi åt förrätt och varmrätt och däremellan minglade vi runt och försökte få reda på fler ledtrådar av de övriga karaktärerna. De som gillar teater gick verkligen in i sin roll... I slutet blev vi indelade i grupper som skulle gissa vem mördaren var. Vi gissade tyvärr fel. Sedan satt vi kvar en stund i baren och pratade med några av deltagarna. 22.30 åkte vi in till stan och tog ett glas vin på plock. Vi gick in på Mjesto men det var för mycket folk och hög musik. Detsamma på frenchi. Så det blev till slut en cider på O’Learys innan vi tog buss hem kl 1.00. 

Idag har jag varit på lager 157 och hämtat ut paket, kollat soffa på Chilli, köpt sushi och storhandlat på ica. På eftermiddagen tränade jag en stund. Lagade grönsaksröra i tortilla till middag. 

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0