Sigtuna

I måndags, tisdags, onsdags och torsdags jobbade jag bara.

I fredags efter jobbet mötte jag upp Åsa på Paesano 18.30. Vi åt napolitanska pizzor. Sedan gick vi till Soultrains nattklubb. Där var även Susanne med kollegor. Jag cyklade hem kl 23.

Igår hämtade jag upp Linda och Åsa 11.30. Vi åkte till Sigtuna. Vi åt lunch i solen på Café Myntet, jag åt högrevsburgare. Sedan strosade vi på gatorna och vid vattnet. Vi köpte glass på Våfflan i hamnen. Vi promenerade sedan till en strand. Doppade bara fötterna då det blåste lite kallt denna dag. Promenerade tillbaka till bilen och åkte hemåt. Var hemma kl 17 och slappade resten av dagen.

Idag har jag tvättat, diskat, storhandlat och tagit det lugnt. Nelly kom nu på kvällen.

(null)

Havsbaden

Denna vecka har jag haft semester.

I måndags slappade jag och Hanna mestadels. Tvättade kläder. Plockade fram alla barnkläder från förrådet och gjorde en genomgång av dessa. En del ska skänkas bort och en del får ligga kvar ett tag till. Var ca 16 papperskassar med kläder från storlek 146 upp till Small.

I tisdags hade Hanna DM-semifinal på Johannesbäck 17.45, det blev vinst. Nelly spelade sin första lägermatch med de tjejer från hela Sverige som hon tränat tillsammans med på lägret, det blev förlust.

I onsdags åkte jag och Hanna till Ifu och tittade på Nellys andra lägermatch kl 10, det blev vinst. Vi åkte hem och städade, Hanna dammsög. Vi åkte till Ifu och tittade på nästa match kl 15, det blev oavgjort. På vägen hem åkte vi förbi Rusta. Vi åkte tillbaka till Ifu kl 19 för match, det blev vinst.

I torsdags åkte jag till Ifu och tittade på semifinalen kl 9. Det blev oavgjort och ett mål av Nelly. Efter straffläggning så vann hennes lag. Jag åkte hem och hämtade Hanna. Skjutsade henne till Tilde i Bälinge. Åkte tillbaka till Ifu för finalen 11.30. Det blev tyvärr förlust, men två mål av Nelly. Jag åkte hem och åt lunch. Åkte till Ifu 14.30 och hämtade Nelly, Hanna, Hedvig och Moa från lägret, skjutsade hem dem. Vid 18 åkte jag till Bälinge och hämtade Hanna.

I fredags åkte vi till Avesta. Fick försnacks och midsommarlunch hos mamma. Vi tog det lugnt på eftermiddagen, åt jordgubbar och glass. På kvällen grillade vi.

Igår åkte vi förbi dollarstore innan vi åkte mot Grisslehamn och hotell havsbaden. Vi badade och solade i deras spa 15.30-17.30. Sedan checkade vi in i vår svit och gjorde oss iordning. Vi promenerade till Ångbåtsbryggan och åt rökta räkor till förrätt. Jag åt röding med champagnesås, barnen åt burgare. Gick tillbaka till hotellet och kollade på fotboll och film.

Idag klev vi upp 9.30 och åt hotellfrukost. Checkade ut kl 11 och låg kvar vid poolen en timme till innan vi åkte hemåt. Har tagit det lugnt på eftermiddagen. Hanna var ute med kompisar nu på kvällen.

Skolavslutning och cup

I måndags var barnen hemma när jag kom hem. Hanna cyklade iväg till träning med regionallaget på Johannesbäck kl 18. Nelly hade utefys med innebandyn kl 18.30.

I tisdags jobbade jag hemifrån. Före lunch skjutsade jag Nelly till Fanny där ett gäng tjejer skulle göra sig iordning. På eftermiddagen åkte jag och köpte blommor till skolavslutning. Hanna gick till träning med regional på IP kl 19. Jag cyklade till skolan där alla nior kom ut kl 19 efter sin avslutningsmiddag. Det blev blomutdelning och många foton på Nelly och hennes kompisar. Hon åkte sedan hem till en klasskompis och jag cyklade hem. Hon kom hem kl 0.30.

I onsdags var det skolavslutning för Hanna, utan föräldrar, så jag jobbade. Hanna tog sen buss till stationen och mötte upp meja kl 12. De åkte tåg till Hedemora. Nelly var hemma när jag kom hem.

I torsdags jobbade jag. Jag åkte till stationen kl 19.30 och lämnade Hannas cuppackning till henne. Mejas mamma hämtade upp tjejerna och väskorna, och jag åkte hem till Nelly.

I fredags jobbade jag. Nelly åkte med Dennis till Hedemora för Joels studentfirande. Hanna åkte med Mejas familj till Hudiksvall för cup. Där spelade de i en klass för 09-or, dvs äldre tjejer. Både hennes laghalva och den andra laghalvan vann sina första matcher. Jag stannade kvar på kontoret där vi hade AW och åt pizza. Vi gick till stadsparken och spelade kubb. Jag cyklade hem kl 20 och packade min väska.

Igår klev jag upp 5.30. Kl 6 åkte jag mot Hudiksvall. Hannas match började kl 9 och blev vinst. Det andra laget spelade oavgjort. Barnen åkte till skolan de bodde på. Jag åkte till en annan plan där Susannes dotter spelade match. Efter matchen åkte vi hem till Magdalenas familj där vi skulle bo. Hon är en kompis till Susanne och jag jobbade med henne på Ica för många år sedan. Jag åkte iväg till annan idrottsplats där Hannas lag spelade kl 13, det blev vinst och det gjorde att de vann gruppen utan ha släppt in något mål. Då behövde de inte spela kvartsfinal på kvällen. Det andra laget spelade oavgjort och kom tvåa i sin grupp. Jag åkte tillbaka till Magdalena och promenerade till planer i närheten. Där var Susanne och vi kollade på Theas match. Sedan gick vi hem till Magdalena och åt mat tillsammans med två av hennes kompisar. Vid 19.30 åkte vi iväg och tittade på Theas match och hann även se att Hannas andralag tyvärr förlorade kvartsfinalen. Vi åkte hem till Magdalena och fikade och drack vin innan vi gick och la oss vid kl 24. Nelly hade kommit hem till mig på eftermiddagen och var ensam hemma.

Idag klev jag upp kl 8. Promenerade till planen i närheten där Hanna spelade semifinal kl 9. Matchen slutade 0-0 och det blev sudden-straffar. Det andra laget gjorde mål på sin straff och Hannas lag missade tyvärr målet, så det blev uttåg och en bronsmedalj. Jag gick och hämtade bilen och åkte till skolan. Hjälpte till att packa och städa. Medan Hanna åt lunch där så åkte jag till ica och köpte en baguette. Därefter åkte vi hemåt. Var i Uppsala kl 14 och mötte upp Nelly när hon kom till Arenahotellet med Hedvig. Lämnade över en högtalare som hon skulle ha på innebandylägret. Därefter åkte vi hem och slappade resten av dagen. Köpte sushi till middag.

Nationaldag

I måndags efter jobbet gick jag över till Susanne och åt snittar och drack bubbel. Gick hem vid 21.30.

I tisdags följde jag med Hanna till tandregleringen för planering. Hon tog därefter bussen till skölsta och jag gick tillbaka till jobbet. På eftermiddagen kom Nelly till mig. Efter middagen gick hon iväg till utgymmet för fysträning med laget och därefter spelarmöte i klubbhuset.

I onsdags var Nelly hemma när jag kom hem en timme tidigare. Jag gick till festlokalen på gården där Susannes son firade student. Blev bjuden på mat och dryck. Gick hem vid kl 20.

I torsdags var det nationaldag. Jag gick till IP och tittade på Hannas match 11.15, det blev förlust. Efter lunch åkte jag på ärenden till färgbutik och Rusta. Nelly körde moppebilen till skölsta så jag hämtade upp henne där. Vi hämtade upp Hedvig och jag skjutsade dem till stadsparken för utefys. Sedan åkte jag hem och målade slitna altanbrädor. Nelly fick skjuts hem av kompis.

I fredags kom Hanna och Meja hit och hängde. Jag var ledig. Vid 15 cyklade jag till stationen och tog tåg till Stockholm. Mötte upp Marie vid Pong och vi åt asiatisk buffé. Tog tåg hem 20.30. Skjutsade Hanna till skölsta vid kl 22 och tankade bilen.

Igår fixade jag med tvätt. Cyklade till Ica och handlade lite. Nelly var ut och sprang en runda. Jag gick till IP och tittade på Hannas match med 09-orna 16.45, det blev vinst. Hon cyklade sen till Skölsta och jag gick hem till Nelly.

Idag åkte jag till skölsta och hämtade Hanna kl 11. Vi åkte till Östervåla för match med 09-orna i regn, det blev förlust. Jag släppte av henne i Skölsta kl 16. Åkte sedan och handlade på Ica innan jag åkte hem till Nelly. Hanna kom till mig senare på kvällen.

Kalas

I måndags var barnen hemna när jag kom hem. Hanna cyklade iväg till träning med regionallaget på Johannesbäck 18-19.30.

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Jag bakade rabarberpaj efter middagen.

I onsdags var Hanna på träning på IP 17-19. Jag åkte till Bälinge på styrelsemöte med pizzamiddag. Nelly tog bussen till lindbacken på innebandyträning kl 19. Jag hämtade upp henne strax efter 21.

I torsdags var Hanna på träning på IP 18.30-20.30. Jag cyklade till Ica och handlade lite.

I fredags hade Hanna gjort tacos när jag kom hem. Nelly kände sig lite hängig.

Igår skjutsade jag Hanna till skölsta 12.30. Hon skulle förbereda för kvällens kalas som hon skulle ha där för 17 kompisar. Jag åkte hem och jobbade med vägföreningen en stund. Sedan hjälpte jag Nelly med städning, hon dammsög hela lägenheten. Jag fixade med disk och tvätt. Åkte och hämtade Hanna kl 22.

Idag har jag färgat bort det gråa från håret. Jag har sytt igen hål i klädesplagg. Kl 15 åkte jag och Hanna till Sigtuna för match. Det blev vinst. Kom hem 19.30. Efter middagen skjutsade jag Nelly till skölsta.