Gdansk bilder fortsättning

Gdansk bilder

Gdansk

I fredags klev vi upp kl 8. Efter frukost gick vi till tågstationen och åkte tåg 22 minuter till Sopot. Vi strosade runt längs strandpromenaden och ute på piren. Till lunch åt jag hälleflundra och rostad potatis. Vi låg på stranden och solade, jag tog ett dopp i havet. Vi tog tåget tillbaka, handlade lite i matbutiken och gick hem och duschade. Sedan gick vi runt i gamla stan och hamnade till slut på en restaurang där jag åt grön pasta med räkor och vi provade polska piroger med kött i. Efter maten började det regna så vi gick in i baren och drack en drink innan vi gick hem.

I lördags klev vi upp 7.30. Efter frukost tog vi tåget till halvön Hel. Det tog 2,5 timme inklusive ett tågbyte. Vi åt på en restaurang i hamnen, jag åt kyckling med mos. Menyn var endast på polska så lite svårt att förstå den 😉 även om Linda kunde översätta en hel del. Vi gick sedan längs marknadsstånd och promenerade längst ut till stranden vid udden. Inget bad och sol denna gång då det var molnigt. Promenerade tillbaka till byn och åt glass/fika. Åkte tåg tillbaka till Gdansk och gick hem till lägenheten för dusch. Därefter blev det middag i gamla stan. Jag åt gös och pommes. Vi gick till ett annat ställe och drack en drink.

I söndags klev vi upp 8.30. Tyvärr så regnade det väldigt mycket. Vi packade ihop och stannade kvar i lägenheten till kl 13. Det regnade fortfarande så vi gick till en galleria vid stationen. Alla butiker var stängda på söndagar, men resturangerna var öppna. Vi åt lunch på foodcourten, jag åt en grekisk kycklingrulle. Vid kl 15 hade det nästan slutat regna så då gick vi ut till gamla stan. Fikade på ett café. Kl 18 tog vi tåg till flygplatsen, tog 42 minuter. Vi gick i taxfree och åt på McDonalds. Planet avgick 21.50. På Arlanda tog vi tåg till Uppsala kl 0.16. Jag och Susanne tog buss kl 1.06 från stan.

Semester

I måndags var min första semesterdag. Jag och barnen åkte till Asian T4 och åt kinabuffe. På eftermiddagen skjutsade jag Nelly till Skölsta. Hanna gick hem till Svea innan hon åkte till Dennis. På kvällen tog jag en promenad på 4 km.

I tisdags åkte jag till Gränby och växlade pengar. Var in på Normal och Ica också. Sedan åkte jag till Rusta och Dollarstore. På kvällen tog jag en promenad på 4 km.

I onsdags jobbade jag med vägföreningens bokföring. Jag packade inför resan. På kvällen gick jag till ica och handlade. Hanna åkte på wtc-innebandyläger i fyra dagar och Nelly jobbade på lägret.

I torsdags tog jag och Susanne buss till station 9.30. Vi mötte upp Linda, Åsa och Susannes kompis Marie. Vi åkte buss till Arlanda. 13.20 lyfte planet till Gdansk. Vi tog buss in till gamla stan och promenerade 10 minuter till lägenheten vi hyrt. Vi gick sen ut för att leta restaurang och hamnade på en italiensk. Jag åt pasta med skaldjur. Vi gick sedan till en annan restaurang där jag drack en sangria och drink. Därefter hittade vi en butik där vi kunde köpa frukost och vatten innan vi gick hem.

Avesta

I måndags, tisdags och onsdags jobbade jag bara.

I torsdags jobbade jag hemifrån på eftermiddagen. Vid 14.30 hämtade jag nelly vid tåget, hon kom från stugan. Sedan hämtade vi Hanna i Skölsta, hon hade varit ensam hemma. Jag åkte lite senare och storhandlade inför helgen. När jag kom hem så kom Susanne över en stund på lite vin och snittar.

I fredags packade vi bilen full och åkte mot Avesta. Vi åt lunch hos mamma. Sedan åkte vi till Nordanö där resten av familjerna väntade. Vi badade i poolen och åt italiensk pizzamiddag.

Igår vaknade jag vid 9, väckte barnen 10. Vi åt frukost och gjorde pastasallad. Sedan åkte vi till utsund för bad i tre timmar. Stannade vid pickaboo och Willys på vägen hem. Badade i poolen hos Marcus. På kvällen åt vi grillat och firade mammas födelsedag med äppelpaj.

Idag vaknade jag 9.30, väckte barnen vid 10. Vi åkte på loppis i Folkärna och i Grytnäs. Sedan åkte vi till dalahästen för familjefoto. Tillbaka hos Marcus åt vi pastalunch. Vi slappade på eftermiddagen. Barnen hjälpte till att göra sushi. På kvällen åt vi sushi, wonton-knyten med räkor och banh mi med fläsk. Nu ska vi strax åka mot Uppsala.

Tjejkväll

I måndags, tisdags och onsdags jobbade jag bara.

I torsdags kväll kom Susanne över en stund och vi drack ett glas rosé på min altan.

I fredags efter jobbet åkte jag till Avesta. Checkade in hos mamma och vi åkte till Nordanö. Kom fram strax efter att Magnus familj anlänt från Luleå. Vi åt grillad kyckling, kött och halloumi. Jag och mamma sov hos henne.

Igår åkte mamma tidigt till Nordanö, jag sov lite längre och åkte dit vid 12. Alla föräldrar hade åkt iväg på fester, kvar var mamma och de fyra små tjejerna. Vi åt lunch, badade och solade. Jag åkte till lägenheten vid 16 och gjorde mig iordning. Blev upphämtad av Nina vid 18 och vi åkte till Jenny i Norberg. Vi åt lövbiffspasta och chokladbakelse på hennes altan. Pratade till kl 23 då Ninas sambo hämtade oss.

Idag sov jag länge. Åt lunch i Nordanö och åkte hemåt vid kl 15.

Läger

I måndags var Nelly hemma när jag kom hem. Jag åkte till skölsta och hämtade Hanna.

I tisdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Hanna bakade kladdkaka.

I onsdags jobbade jag hemifrån. Kl 13.30 skjutsade jag Hanna till ArenaHotellet där de samlades för innebandyläger. 15.30 skjutsade jag Nelly till Ifu då hon skulle jobba på lägret. Hämtade henne kl 20.

I torsdags tog Nelly buss till Ifu 7.30 för att jobba. Jag cyklade till jobbet. Jag hämtade henne på Ifu kl 20.

I fredags efter jobbet åkte jag till ifu för att titta på lägrets första match. Nelly var redan där på läktaren. Det blev vinst för Hannas lag.

Igår klev jag upp kl 9.30. Jag åkte till Ifu och tittade på match kl 11, det blev förlust. Jag åkte hem och åt lunch med Nelly. Vi åkte sedan till Ifu och tittade på match kl 14. Det blev vinst och de vann gruppen. Vi åkte förbi Willys och handlade. Förberedde middag hemma. Vi åkte tillbaka till Ifu kl 17 för kvartsfinal, det blev tyvärr förlust.

Idag klev vi upp kl 9. Vi åkte till Ifu och tittade på match 10.15. Det blev förlust. Vi stannade kvar och tittade på finalen innan vi åkte hem och åt lunch. Jag åkte till Ifu och hämtade Hanna 14.30. Har bytt sängkläder på eftermiddagen. Skjutsade barnen till Skölsta på kvällen.