Påsklov och Luleåfest

I måndags morse skjutsade jag Nelly och två kompisar till ifu kl 8, de skulle på innebandyläger. Körde hem bilen och cyklade till jobbet. Hanna blev hämtad av Dennis under dagen då de har påsklov. Efter jobbet mötte jag upp Susanne och macke vid stationen där vi åt middag, jag åt club sandwich. Sedan gick vi till bishop och mötte upp Tobbe för quiz. Jag cyklade hem vid 21.30. 

I tisdags cyklade jag hem från jobbet kl 15. Jag tog bilen till bildemo för däckbyte. Sedan hämtade jag hanna i skölsta. Fortsatte jobba lite när jag kom hem. Nelly var på innebandyläger till kl 16 och fick skjuts hem av kompis. Hanna gick till IP för fotbollsträning 17.15-18.30. Jag lagade middag. Nelly åkte iväg till innebandyträning i johannesbäck 18.30-21. 

I onsdags fick nelly skjuts av kompis till innebandyläger. Jag cyklade till jobbet. Hanna fick besök av kompis Vendela och hon blev hämtad av Dennis. Efter jobbet gick jag och kollegorna till Iberico och åt tapas och drack sangria. Jag åt empanadas, friterad getost, halstrad tonfisk och créme Catalana. Cyklade hem 20.30. 

I torsdags efter jobbet hämtade jag Nelly i skölsta. Vi åkte till xxl för att köpa present. Sedan skjutsade jag henne till tåget då hon skulle till Hedemora (de andra hade åkt när hon var på innebandyläger). Därefter åkte jag till Ica Maxi. Sedan åkte jag hem och förberedde lite plockmat. Mamma kom strax efter 19.30. 

I fredags klev jag upp vid 8. Vi åkte bil till måby och minibuss till Arlanda-terminal. 12.15 lyfte planet till Luleå. Vi fick hämtning på flygplatsen av hela familjen Lövgren. Vi åkte hem till dem och åt påsklunch. Sedan åkte vi till hamnen och promenerade på isen. När vi kom tillbaka hem så åt vi tacos med både älg och räkor. 
 
Igår åkte vi till skidstadion och åkte längdskidor med flera av deras vänner. Vi åt smörgåstårta till lunch innan vi åkte hem till Magnus för altanhäng. Vid 17 åt vi pizza och 18.30 tog vi taxi till alcatraz. Ca 40 gäster firade Magnus som snart blir 40. Vi var i relaxen med bubbelpooler innan vi gick vidare till festvåningen. Där fanns bowling, shuffleboard, biljard, bar och dj. Temat var charter. Var hemma ca kl 3. 

Idag har vi tagit det lugnt. Jag och Ulrika åkte till Jossans lägenhet och hämtade nyckel. Vi handlade lite på Coop. Vi åkte till Pinchos kl 17 för middag med familj och släkt och mer firande. Åkte tillbaka till Magnus och fikade. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0