Semester

I måndags kl 10 åkte jag, Susanne och Åsa mot Gävle. Vi gjorde första stoppet i Valbo där vi var in på Cassels, jag shoppade en top. Vi åkte sedan till Bönans fiskeläge där vi åt lunch på Café Böna. Jag åt grillad smörgås med kyckling sweet chili. Därefter åkte vi kustvägen hemåt. Vi gjorde ett snabbt stopp i Rullsand där vi satt på stranden en stund, föll några vattendroppar samtidigt. I Uppsala släppte susanne av mig vid cykelverkstaden där jag hämtade ut Hannas cykel och cyklade hem. Under tiden hämtade de upp Magda som kom med tåg från Hudiksvall. Vi möttes upp hemma hos susanne för grillmiddag, Linda kom också. Jag gick hem vid 23. 

I tisdags tog jag det lugnt på förmiddagen. Strax före 16 tog jag buss till stationen och tåg till Avesta. Jag blev upphämtad av mamma och vi åkte till Nordanö där alla bröder och deras familjer var. Blev grillat till middag. 

I onsdags åkte jag in till stan och mötte upp Carro. Vi åt thaibuffe utomhus. Sedan handlade jag på Ica innan jag åkte tillbaka till nordanö. På eftermiddagen kom Erik och Sandra från Märsta. Det blev mycket god mat och många rätter serverades. 

I torsdags åkte vi på ärenden till Rutbo Handelsträdgård och dollarstore. Var väldigt trött och slumrade lite i soffan på eftermiddagen. 

I fredags åkte vill till Erik Larsgården och fikade. Vi hann åka till kyrkogården också. Sedan fick jag skjuts till tåget vid 14.30. Jag åkte då till Gävle och mötte upp Petra vid restaurang Trädgår’n. Jag åt vitlöksbröd med tzatziki, adanaspett till varmrätt samt drack sangria och pina colada. Tog tåg hem 19.30.

Igår och idag har jag varit tagit det lugnt, läst bok och tittat på serie.    

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0