Cykellagning

I måndags efter jobbet gick jag och mina kollegor till hotell botanika för att spela shuffleboard. Efter några matcher gick vi vidare till nya italienska Trattoria Sorellina. Vi åt middag och tackade av en kollega. Jag åt pasta med räkor. Tog bussen hem till barnen vid 21.30. 

I tisdags efter jobbet tog jag med min cykel, som stått utanför stationen med punktering i två veckor, och gick med den till en cykelverkstad. Sedan tog jag bussen hem till barnen och Meja. Jag cyklade till Ica och handlade innan jag lagade middag. Meja blev upphämtad lite senare. 

I onsdags efter jobbet gick jag till cykelverkstaden och hämtade ut cykeln. När jag kom hem hade Hanna städat och rensat i alla lådor och skåp på sitt rum. Så mycket skräp fanns att slänga... Hon hade även dammsugit lägenheten. Nelly cyklade iväg på utomhusfysträning kl 19-20.15. Jag fixade med massa tvätt. 

I torsdags efter jobbet fortsatte jag med tvätten. 

I fredags efter jobbet lagade jag tacos till barnen, Svea och meja. Hanna hängde sedan utomhus med sina kompisar. Nelly cyklade till Ica och köpte chips. 

Igår sov jag till 9.30. Gjorde fattiga riddare till frukost. Nelly åkte iväg till Ifu med kompisar. Jag och Hanna gjorde ärenden på Rusta och Jysk. Efter lunch bytte vi sängkläder och jag lagade min garderobsstång som ramlat ner. Nelly kom hem till middagen. Sedan skjutsade jag Hanna till skölsta där hon skulle vara barnvakt till två yngre pojkar. Nelly och jag tittade på film. Jag hämtade Hanna kl 1. 

Idag klev jag upp 9.30. Vi packade badkläder och matsäck. Åkte till Ica och köpte baguetter. Sedan åkte vi till Björklinge och hämtade upp meja. Vi åkte till badet i Björklinge och stannade där till kl 16. Meja blev upphämtad av sin mamma och vi åkte istället till Eko. Därefter åkte vi hem och lagade middag. Efter maten åkte jag och Hanna till skölsta och lämnade en del grejer hos Dennis. 

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0