Gott nytt år

I måndags efter frukost i gammelgården skjutsade jag Nelly till Hedemora. När jag kom tillbaka hade de andra börjat plocka ihop och städa. Jag och familjen Lövgren åkte till ishallen i skogsbo efter lunch. Barnen skulle åka skridskor. Ulrika stannade kvar medan jag och magnus åkte hem till mamma och bar upp tv’n på vinden. Jag skjutsade honom hem till Marcus och åkte sedan tillbaka till mamma. När hon kom hem så hjälpte jag till att bära in alla kassar. När Ulrika och barnen kom hem så köpte vi pizza till middag. Vid kl 21 åkte jag hem till Marcus och sov där. 

I tisdags åkte jag hemåt. Jag åkte direkt till Fyrishov där Nelly spelade cup i 07-serien. De vann matchen. Jag åkte hem med alla mina grejer och tog det lugnt. På kvällen åkte jag till Fyrishov för att se match som blev förlust. 

I onsdags jobbade jag. På kvällen åkte jag till Fyrishov för att se kvartsfinalen i B-slutspel. Nelly kunde inte vara med på grund av feber. Det blev tyvärr förlust. 

I torsdags efter jobbet åkte jag till Ica och handlade ingredienser till nyårsmiddagens förrätt och efterrätt. 

I fredags jobbade jag bara. Var plusgrader så jag kunde cykla. 

Igår tog jag det lugnt på förmiddagen. På eftermiddagen förberedde jag det som gick att förbereda till middagen och skalade ett kilo räkor. Jag gjorde mig iordning för fest. Kl 16.45 tog jag och Susanne buss till Linda i Gränby. Åsa kom strax efter. Vi drack fördrink och åt tilltugg. Vi åt sedan räkcocktail med mango och avokado. Linda och Susanne gjorde oxfilé, potatis, rotsaker och rödvinssås till varmrätt. Till efterrätt blev det konserverade päron med after eightmousse. Kl 22.45 tog vi buss till flustret. Där skålade vi in tolvslaget på deras terrass. Jag och Susanne tog buss hem 2.20. 
 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0