Sportlov

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags var nelly hemma när jag kom hem. Hon hade varit på moppekurs. Hanna kom strax efter mig, hon och Dennis hade varit och köpt skidhjälm, skidglasögon, stavar och ryggskydd. Efter middagen åkte jag och Hanna iväg till stenhagen och köpte ett par begagnade slalompjäxor. Sedan åkte vi vidare mot sunnersta och köpte ett par begagnade slalomskidor. Vi var in på citygross och handlade lite. Därefter åkte vi till lindbacken och hämtade Nelly och Hedvig från träning 21.30. 

I onsdags åkte jag hem från jobbet vid kl 14.30. Jag hjälpte Hanna bära ut packningen till Sveas bil. Hon följde med Svea och hennes pappa till Borlänge. De skulle bo hos Sveas farföräldrar och åka slalom i Romme. Sedan fortsatte jag jobba lite hemifrån innan jag lagade middag till mig och Nelly. 

I torsdags var jag på jobbet. Nelly tog buss till stationen och sedan tåg till Hedemora 12.25. När jag kom hem från jobbet gick jag över till Susanne och blev bjuden på middag av henne och hennes barn. Även Linda och hennes son kom. Gick hem vid kl 20. 

I fredags kom jag hem från jobbet kl 18. Fixade iordning mig och åt mat. Vid kl 19 åkte jag och Susanne buss in till stan och gick på nattklubben soultrain. Även Åsa kom dit. När de stängde vid 23 så gick vi vidare till Mjesto. Jag tog bussen hem kl 1. 

Igår sov jag till kl 9. Låg och läste bok på förmiddagen. Sedan åkte jag på ärende till Coop och Willys. Därefter hämtade jag upp Nelly från tåget 15.30. Hanna kom hem 17.30. Vi åt räkor och vitlöksbröd. Hanna och Svea gick hem till Emma, hon kom hem vid 22. Jag och Nelly kollade på mello. 

Idag klev jag och Nelly upp kl 7. Hon hade samling på Ifu kl 8. Matchen började 9. Jag satt i sekretariatet. Det blev vinst. Vi åkte hem och hanna hjälpte mig att städa och dammsuga. Efter lunch gick hanna ut med kompisar. Jag tvättade kläder. Hanna och hennes fyra kompisar var inne hos oss en stund. Sedan gick de vidare till Svea. Jag och Nelly åkte till skölsta och lämnade innebandygrejer. Hanna kom hem 19.30. 

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0