Cuper

I måndags och tisdags jobbade jag bara. Det var blåsigt och det föll väldigt mycket snö. 

I onsdags var nelly hemma när jag kom hem. Efter middagen åkte vi till skölsta och lämnade grejer som Nelly skulle ha med sig på cup. 

I torsdags var Hanna hemma när jag kom hem. Hon packade inför cupen, hon skulle få skjuts av Svea dit på fredagen. Nelly klarade teoriprovet för moppen!

I fredags jobbade jag bara. 

Igår klev jag upp kl 6. Tjugo minuter senare åkte jag mot Örebrocupen i innebandy. Hannas lag var uppdelade i två lag i klassen för 2009/2010. Hannas lag spelade match 8.45, det blev vinst med 9-0. De hade spelat en match på fredagskvällen som blev förlust mot ett äldre lag med 2-3 (det laget vann sen hela cupen). Vi tittade på andralaget som spelade oavgjort, och hade vunnit dagen innan. Därefter gick jag med Klaras familj till en restaurang för lunch. Tillbaka till hallen 12.30 för match mot ytterligare ett äldre lag och förlust 2-3. Det var en tuff grupp Hanna hade hamnat i, de slutade trea i gruppen och gick till B-slutspel. Andralaget vann sin nästa match och vann sin grupp, de gick till a-slutspel. Jag åkte sedan till Hagbackens Gård B&B och checkade in vid kl 17. Låg och läste en bok. Åkte förbi en McDonalds och köpte middag på kvällen. 

Idag klev jag upp 7.45. Hannas kvartsfinal började 9.10 och det blev vinst med 5-2 efter att ha legat under två gånger. Andra laget förlorade sin kvartsfinal efter straffläggning mot det lag som sen kom tvåa i cupen. Hanna spelade semifinal 12.30 och vann med 1-0. Vi åkte sedan bort till sovskolan och hämtade hennes packning. Hon gick med sina kompisar till hallen, jag åkte en sväng till Mariebergs galleria. Shoppade en tischa till mig. Kl 16 började finalen. 0-0 efter full tid och straffläggning. Denna gång gick det vägen och de vann B-slutspelet. Vi stannade kvar och tittade på a-finalen innan vi åkte hem. Vi stannade på en pizzeria och åt middag. Kom hem 20.30. 

Nelly och Dennis var på cup i Linköping fredag till söndag. De kom tvåa i sin grupp och fick spela a-slutspel. De vann kvartsfinalen, men förlorade tyvärr semifinalen. Så tredje plats blev det 😊. 

(null)

(null)

(null)


 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0