Tjugondag Knut

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen åkte Hanna iväg på fotbollsträning i Jälla 18.30, hon fick skjuts av Sveas pappa. Jag skjutsade Nelly till Johannesbäck för innebandyträning 18.30. Nelly fick skjuts hem av Dennis Kl 20. Hanna kom hem ungefär samtidigt. 

I onsdags när jag kom hem från jobbet så gick Nelly iväg till fotbollsträning på IP Kl 17.30. Jag lagade middag och Hanna slappade i soffan. Nelly kom hem strax efter 19. 

I torsdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Jag skjutsade Hanna till Lindbacken på innebandyträning Kl 18. När jag kom hem åt jag och Nelly middag. Jag skjutsade sedan henne till Lindbacken på innebandyträning 19.30. Satt kvar i bilen och väntade in Hanna då hennes träning slutade. Skjutsade hem Hanna så att hon fick äta middag. Tillbaka till Lindbacken Kl 21 för att hämta Nelly.  

I fredags hade Nelly åkt buss hem till Ebba i Lindbacken tillsammans med Esther. De skulle laga mat och sova kvar där. Hanna, Elsa och Ewilyn var hemma när jag kom hem. Ewilyn åkte hem strax efter. Elsa stannade kvar över middagen och blev upphämtad lite senare. 

Igår sov vi till 9.30. Vid 12.30 åkte jag till Ifu och hämtade Nelly som hade kollat på innebandymatch. Vi åkte hem och åt lunch. Därefter åkte jag och tjejerna till Eko och shoppade lite. Sedan tog vi det lugnt resten av kvällen. 

Idag klev jag och Nelly upp Kl 7. Jag skjutsade henne till Ifu för samling Kl 8. Åkte sedan och tankade innan jag åkte hem för att hämta Hanna. Vi åkte till Ifu igen då hon hade samling 8.45. Nellys match började 9 och Hannas 9.30. Så jag fick gå emellan för att hinna se lite av båda. Nellys lag förlorade med 3-5 och Hannas lag vann. Vi kom hem vid 11.15. Strax efter kom Meja. Jag lagade lunch. Sedan fixade jag med tvätt och disk. Kl 15 skjutsade jag Hanna och meja till Gränby. De skulle shoppa, äta middag och gå på bio för att se spiderman. Jag stannade till i Årsta och hämtade ut paket. Jag och Nelly plockade undan julsakerna när jag kom hem. På kvällen åkte jag och Nelly till Dennis för att lämna lite grejer. Vi köpte med mat från chop chop. Hanna fick skjuts hem av meja 20.30. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0