Covid

I måndags när Nelly vaknade så mådde hon inte så bra, så hon gick och la sig direkt igen (hon hade börjat nysa kvällen innan). Jag valde att jobba hemifrån och Hanna gick till skolan. Nelly sov länge, till ca 12.30. Efter lunch kom Dennis förbi och tog topstest i hennes näsa. Det visade positivt för corona. Barnen skulle egentligen åkt till Dennis men de fick nu stanna hos mig istället. Hanna kom hem från skolan strax efter och vi hamnade i familjekarantän. Nelly hade lite feber och var förkyld, hon fick stanna på sitt rum. 

I tisdags jobbade jag hemifrån och Hanna hade fått med läxor hem. På kvällen fick jag ont i halsen. 

I onsdags när jag vaknade var jag jätteförkyld. Tog ett självtest som visade svagt positiv för covid. På kvällen hade jag ont i kroppen och frös. 

I torsdags var Nelly frisk och jag mådde också bättre. Jag var täppt i näsan och lite snorig. Vi beställde hemkörning från McDonalds till lunch. 

I fredags var jag bara täppt i näsan och hade börjat hosta lite. Jag hade beställt hemkörning från ica, de kom på eftermiddagen med matvaror.  

Igår morse kom dennis och hämtade Nelly. När Hanna vaknade så mådde hon inte så bra. Så nu var det hennes tur… hon hade feber och ont i kroppen. 

Även idag har Hanna haft feber. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0