Hanna 11 år

I måndags efter jobbet gick jag och Susanne till stationen. Där åt jag en club sandwich. Därefter gick vi till Bishop arms för quiz. Vi cyklade hem kl 20. 

I tisdags var Nelly hemma när jag kom hem från jobbet. Hanna var hos Ninia. Jag gick till ica och köpte sedan även sushi på Satsu. Hanna kom hem vid kl 19. 

I onsdags efter jobbet åkte jag och Susanne buss hem till vår kollega Johanna som bor i Bälinge utanför Uppsala. Vi satt på deras altan och åt ost, chark och annat gott. Vid kl 23 tog vi buss hem, bytte buss på stan och var hemma kl 24. 

I torsdags var det kristi himmelsfärd och jag slappade bara på förmiddagen. Efter lunch tog jag en promenad i soligt väder in till stan för att hämta min cykel som jag lämnat kvar efter jobbet dagen innan. Därefter åkte jag till byggmax och köpte 80 kg vita stenar. Jag rensade bort maskrosor och ogräs ur min rabatt utanför altanen. 

I fredags var det min födelsedag och jag jobbade hemifrån. Sedan åkte jag till byggmax och köpte 40 kg sten till. Jag åkte till Ikea och köpte sänglampa till Hanna. När jag kom hem så lade jag ut markduk i rabatten och hällde ut alla stenar. Därefter plockade jag undan alla vinterjackor och jag gjorde duschdörrarna rena. Sedan åkte jag till ica och handlade. 

Igår åkte jag till Leijon bageri och köpte en tårta som jag beställt, med smak av choklad och passion. Kl 11 kom mamma och moster Anne-Marie. Vi åt sallad till lunch. Sedan åkte vi till ÖoB, Rusta och blomaffär för att köpa blomkrukor, plantor och ljuskällor. När vi kom hem fixade vi ordning blomsterarrangemang i min rabatt. Sedan drack vi bubbel och åt tilltugg. Vi tog buss in till stan och åt middag på Klang. Vi delade på pizza med chèvre/valnötter, soft tortillas, panerade räkor och sötpotatispommes. Efter en drink på Kitchen and table så tog vi buss hem 20.30. 

Idag åkte vi till skölsta och hämtade barnen. Vi födelsedagsfirade Hanna som fyllde 11 år med tårta, kakor och presenter. Lite senare åkte mamma och A-M. Hanna gick ut och lekte med Svea och Simon. Jag och Nelly åkte till Max och hämtade hem mat. Hanna kom in vid 15.30. Hon blev upphämtad av Elsa för att åka till crossfit kl 17. Jag åkte till ica för storhandling och körde därefter några tvättmaskiner. Nelly stannade kvar över natten. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0