Eurovision

I måndags regnade det så jag tog buss till jobbet. Hanna var hemma när jag kom hem från jobbet. Hon åkte iväg på elsparkcykel till träning på Johannesbäck kl 18-19.15. Nelly var hos Hedvig, hon kom hem för middag 17.45 innan hon gick till träning på IP kl 18.30-20. 

I tisdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna var med Svea och Simon. Efter middagen åkte jag och Hanna till ica Maxi för att titta på ny cykelhjälm. Den passade inte så vi åkte vidare till Decathlon. Där köpte vi en svart cykelhjälm. På kvällen tittade vi på semifinal i eurovision. 

I onsdags jobbade jag bara, cyklade även till sjukhuset på lunchrasten och lämnade blod. Handlade på Hemköp på vägen hem. 

I torsdags var barnen hemma när jag kom hem. Hanna var utanför i lekparken med Svea, Klara och Ninia. Svea och klara stannade kvar på middag. Tjejerna bytte om och åkte till fotbollsträning i Lindbacken med Sveas pappa 19-20.15. 

I fredags var Nelly på fotbollsträning 16.30-18. Hon kom hem, duschade och cyklade sedan hem till Astrid för övernattning. Hanna var ute med Svea och Simon. Hon åkte även till ica och köpte fredagsmys. 

Igår försökte Hanna städa en del på sitt rum, men det gick trögt. Hon gick ut med Svea och Simon och kom hem för lunch 13.30. Nelly var till Fjällnora med fotbollslaget för lagaktiviteter, korvgrillning och bad kl 11-14. Hon fortsatte hänga hos Astrid under eftermiddagen. Hanna var ute med Svea och Simon. Jag satte upp Hannas nya sänglampa och åkte till Ikea för att köpa glödlampa. Jag fixade med tvätt. Barnen kom hem 18.30 för middag. Hedvig och Svea kom över för att titta på Eurovision-finalen. Hedvig åkte hem när röstningen startade, Svea stannade tills det var slut kl 0.45. 

Idag sov vi länge. Efter frukost åkte vi till alina för att lämna in Hannas telefon igen, den fungerar inte. Vi åkte till lager 157 och shoppade lite kläder. Sedan åkte vi till skopunkten och köpte sommarskor. Gjorde ärenden på rusta och Jysk innan vi köpte med pizza/kebab hem för sen lunch. På eftermiddagen spelade vi spel och gjorde läxor. Jag fixade med tvätt och disk. Vi åkte hem till Dennis med fotbollsväskorna. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0