Plankstek och snö

I måndags hade jag tagit ledigt då det var sista dagen på jullovet. Kl 9 kom en kille från Moogio och satte upp gardinskenor som ska avgränsa mellan mitt och Hannas rum. Han åkte vid 10.30. Efter frukost hämtade vi Hanna i skölsta och åkte till Gränby där nelly hade tid för nagelförlängning som hon fått i julklapp. Jag och Hanna strosade runt i gallerian under tiden. På vägen hem köpte vi med mat från McDonalds. Hanna fick sedan besök av två kompisar. Jag och Nelly åkte iväg till Thuns. Vi shoppade bl a smink och hårprodukter. På vägen hem i snöoväder åkte vi på en mindre skogsväg när vi plötsligt hamnade i stillastående kö. Tydligen en lastbil eller långtradare som sladdat till och hamnat i dike med släpet tvärs över vägen. Vi fick stå och vänta 1 timme och 15 min innan de lyckades få bort det från vägen. När vi kom hem hade Hanna hunnit gå iväg till fysträning utomhus Kl 18-19. 

I tisdags var nelly, Hanna och klara hemma när jag kom hem. Klara blev upphämtad av sin pappa. Nelly gick iväg på fysträning utomhus Kl 19-20. 

I onsdags jobbade jag bara. Handlade på Coop innan jag tog buss hem. 

I torsdags var nelly hemma när jag kom hem. Jag åkte och hämtade Hanna som följt med Elise hem efter skolan. 

I fredags åkte jag tidigare från jobbet och mötte upp barnen i Årsta centrum 14.30. Båda hade tid hos tandläkaren för undersökning. Efteråt handlade vi på ica innan vi promenerade hem. Sedan åkte vi till kandyz för att köpa godis och till Ikea för att köpa gardinkrokar. Susanne kom över på tacosmiddag. 

Igår väckte jag nelly 8.50. Hon hade fysträning utomhus 10-11. Jag satte upp de gardiner som ska vara på min sida av vår rumsavdelare. Efter lunch gick jag och Hanna till backen då hon ville åka snow glider. Var ganska mycket folk där. Nelly dammsög medan vi var borta. Därefter åkte jag och Hanna till Hemtex och Jysk för att kolla på gardiner till hennes sida av rumsavdelaren, men hittade inga. Vi åkte till citygross då Hanna ville göra överraskningsmiddag till oss. När vi kom hem så lagade hon fläskfilé-plankstek med digital hjälp av Dennis. Vi fick inte komma in i köket. Jag fick dock hjälpa till att skala potatis i vardagsrummet och hjälpa till när det var dags för ugnsmomentet. Det blev en god middag. 

Idag efter frukost gick vi alla tre till årstabacken en stund. De drack sen varm choklad hemma. Efter lunch skjutsade jag Hanna till malva. När jag kom hem så skulle nelly iväg och åka skridskor med några kompisar, så jag skjutsade henne till Fålhagens IP. Hon fick senare skjuts hem av Fannys mamma. Jag hämtade Hanna i lindbacken Kl 19. Vi körde förbi skölsta och lämnade idrottsväska hos Dennis. 

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0