Chaufför

I måndags jobbade jag bara. Handlade på Hemköp innan jag tog bussen hem. 

I tisdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna hade följt med Ewilyn hem från skolan. Efter middagen åkte jag till stabby och hämtade Hanna. Nelly fick skjuts av Dennis till och från innebandyträning på johannesbäcksskolan 19-20.30. 

I onsdags var Nelly och Esther hemma när jag kom hem. De skulle gått till fotbollsträning, men den blev inställd pga kyla. Hanna kom hem från Svea och åt mellis och bytte om. Hon fick åka med Svea till och från innebandyträning i Lindbacken. Esthers mamma kom och hämtade henne. 

I torsdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen skjutsade jag Hanna till innefotboll i Årstaskolan och Nelly till innebandy i Lindbacken kl 19. Hanna ringer och säger att hon bara fick en sko med sig till träning. Så jag åker hem och letar efter den andre och sedan tillbaka till Årstaskolan för att lämna den. Jag gjorde ärenden på stadium, xxl, ÖoB samt hämtade ut paket i Årsta centrum. Därefter hämtade jag Nelly 20.30. Hanna promenerade hem tillsammans med Svea och hennes pappa. 

I fredags gick Nelly och flera kompisar hem till Astrid efter skolan. Hanna var på Gränby med Elsa, hon fick skjuts hem vid 17.30. Susanne kom över en stund på kvällen. Nelly fick skjuts hem av Fanny. 

Igår klev jag upp 8.15. En timme senare åkte jag och Nelly för att hämta upp angel. Jag skjutsade dem till extra innebandyträning på Ifu. Åkte hem och åt frukost med Hanna. Hon gick över till Svea. Jag åkte till Norby för att lämna Lego till en kollega som köpt fyra satser av oss. Sedan vidare till Ifu för att hämta Nelly kl 12. När vi kom hem åt vi lunch. Jag hämtade därefter upp Hanna och Svea som varit på Gränby vid 14.30. Släppte av dem hos Sveas pappa. Då ville Nelly ha skjuts till Esther i skölsta. Jag stannade på dollarstore på vägen hem. Lite senare promenerade jag till ica för att handla. Lagom till middag vid kl 19 kom Hanna och Svea för att äta. De gick över till Svea vid 22 för att sova där. Nelly fick skjuts hem av Esther. 

Idag sov jag till 8.30. Nelly sov till 10. Esther och Isabell kom hit vid 11. Hanna kom hem för att äta lunch och byta om. Hon fick åka med Svea till och från extra innebandyträning på Ifu 13-15. Jag skjutsade Nelly och hennes kompisar till Gränby vid kl 16. Hanna fick skjuts till crossfit av Elsa. Jag hämtade Nelly på Gränby 17.30. Vi åkte till industristaden och hämtade Hanna och Elsa från crossfit kl 18. Vi skjutsade Elsa till skölsta och stannade till hos Dennis för att lämna sportväskorna. På vägen hem köpte vi middag på chop chop. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0