Skridskor

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags var ingen hemma när jag kom hem. Nelly stannade kvar hos Dennis en dag till. Hanna var hos Svea. Kl 18 promenerade jag halvvägs till Sveas mamma och mötte upp Hanna på vägen. 

I onsdags var Hanna hemma när jag kom hem. Nelly var hos Adelina, hon kom hem till middagen. Vi åkte till Lekia där Hanna skulle köpa en sak. Sedan skjutsade vi Hanna till innebandy i Lindbacken. Vi åkte förbi skölsta och hämtade lite saker hos Dennis. Hanna fick skjuts hem av Sveas pappa efter träningen. 

I torsdags gick jag tidigare från jobbet för att gå till frisören och klippa topparna. Jag tog buss hem och handlade på Ica i Årsta. Barnen och Svea var hemma när jag kom hem. Efter middagen gick Hanna och Svea till fotbollsträning i årstaskolan. Hon tog sällskap med Svea och hennes pappa hem. 

I fredags efter jobbet gick jag och Susanne till Bishop arms och mötte upp hennes två kompisar. Vi åt burgare och drack ett glas vin. Jag hade förberett tacos till barnen. När jag kom hem strax efter 19 så var Hanna och Svea hemma. Nelly hade gått till Adelina på Körvelgatan. Svea gick hem 22.30. Jag gick och mötte Nelly kl 23. 

Igår möblerade vi om på Nellys rum. Nelly dammsög och Hanna gjorde rent i badrummet. Hanna åt lunch kl 12 och jag skjutsade henne till Lindbacken för innebandy kl 13. Sedan åt jag och Nelly lunch. Jag hämtade Hanna 14.30. Sedan åkte jag och Nelly till Fålhagens IP där hon åkte skridskor en liten stund. Vi åkte därefter vidare till Gränby då hon skulle köpa tröja och present. Vi stannade till på ica och köpte godis. När vi kom hem hade Ewilyn kommit. Jag lagade plankstek till middag. Vi kollade på mello och Ewilyn sov kvar. 

Idag åkte Ewilyn hem på förmiddagen. Efter lunch skjutsade jag Hanna till fålhagen för att åka skridskor med Svea vid 13.30. Jag skjutsade Nelly till Johannesbäck för fotbollsmatch 14.45. Åkte hem och tittade på skidskytte. Hanna kom hem kl 16. Hon bytte om och vi fikade kladdkaka. Sedan fick hon skjuts till crossfit av Elsa. Nelly fick skjuts hem av Fanny vid kl 17. Vi fikade kladdkaka innan jag åkte och hämtade Hanna och Elsa på crossfit kl 18. Vi skjutsade hem Elsa till skölsta och lämnade sedan av väskor hos Dennis. Vi köpte med pizza och kebab hem. 

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0