Begravning

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna var hos Svea. Efter middagen skjutsade jag Nelly till innebandy i Johannesbäck kl 19. Jag hämtade samtidigt Hanna hos Sveas mamma. Nelly fick skjuts hem av Dennis 20.30. 

I onsdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Nelly gick iväg till IP för fotboll kl 18. Jag och Hanna åt middag. Sedan skjutsade jag henne till Lindbacken för fotboll kl 19. Jag hämtade henne 20.15. 

I torsdags var Hanna och Svea hemma när jag kom hem. Nelly hade tagit buss till Gränby och där bytt till buss till Lindbacken för att vara med Ebba. Efter middagen fick Hanna skjuts av Sveas pappa till fotbollsträning i Lindbacken. Jag handlade på Willys innan jag hämtade henne kl 20.15 och vi inväntade Nelly vars innebandy slutade 20.30 i Lindbacken. 

I fredags morse skjutsade jag Hanna och hennes kompisar till träslöjden på Ångelstaskolan. Sedan åkte jag till Avesta för att möta upp släkten. Mormors begravning började 10.30 i Avesta församlingshem. Efteråt åkte vi vidare till kyrkogården för urnsättning, då sken solen på oss. Vi åkte därefter hem till mamma och blev bjudna på lunch och fika. Vid kl 15 åkte jag tillbaka till Uppsala. Stannade vid city gross för att köpa frysta kycklingburgare. Nelly var hemma när jag kom hem.  Hanna och Svea kom när maten var klar. Lite senare gick de hem till Svea där Hanna sov kvar. 

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen. Efter lunch cyklade Nelly till Astrid. Strax efter kom Hanna hem med Svea och Simon. Då fick hon äta lunch. De lekte sedan en stund inomhus med jag vilade. De gick därefter ut och lekte. Hanna kom hem kl 18 och Nelly kom hem kl 18.30. Hennes kompis Hedvig kom också. Jag gick över till Susanne en stund och blev bjuden på bubbel. Barnen ordnade med middag och lördagsmys själva. Hanna gick ut en sväng till med Svea och Simon. Jag kom hem vid 21 och ringde hem Hanna. Jag tittade sedan på tv med Hanna. Hedvig åkte hem vid kl 23. 

Idag åkte jag och Hanna till Gränby för att köpa present. Nelly gick till IP och litade lite fotboll med några kompisar. Efter lunch skjutsade jag Hanna till kalas hos Abdul. Jag åkte på ärenden till Rusta, dollarstore och Jysk. Jag hämtade upp Hanna kl 17. Vi åkte hem så att hon kunde byta om. Sedan skjutsade jag henne till Lindbacken för fotbollsträning med pojkar -11. Jag åkte hem och fixade middag. Jag och Nelly hämtade Hanna 19.30 och vi åkte förbi Dennis med deras idrottsväskor på vägen hem. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0