Kalas


I måndags var barnen hemma när jag kom hem. Hanna bytte om direkt och cyklade till träning som började kl 18. Jag fixade mat till Nelly vars träning började 18.30, hennes träning gästades av landslagets Linda Sembrandt. Hanna åt middag när hon kom hem. 

I tisdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna hade följt med Svea hem, hon kom hem till middag. Sedan åkte vi alla till ica Maxi. Vi mötte upp Svea och hennes mamma Lotta och handlade fika och godis inför kalas. Vi åkte vidare till dollar store för några inköp. 

I onsdags jobbade jag bara. 

I torsdags följde Hanna med maxima efter skolan och Nelly följde med till Esther. När jag kom hem från jobbet åkte jag till skölsta och hämtade båda barnen. Vi köpte middag på subway på vägen hem.  

I fredags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna hade följt med Svea hem för att förbereda för deras gemensamma kalas som började 17.30. Jag åkte förbi pizzerian och hämtade upp 5 pizzor på vägen till kalaset. De hade bjudit sex klasskompisar som åt mat, körde femkamp, fikade och körde frågesport. Kl 20 var kalaset slut och vi åkte hem till Nelly. 

Igår vaknade jag kl 9 och Hanna 9.30. Väckte Nelly kl 10. Vi plockade rent och städade lite. Nelly rensade leksakslådan på altan. Jag sorterade bort vinterkläder. Jag cyklade till ica och handlade lite. Svea kom på eftermiddagen och de dukade för kalas. Kl 17.30 kom fyra lagkompisar. Lotta kom strax därefter med pizza och kebab. Det blev en repris med femkamp, fika, frågesport och godis. Grenarna var hoppa säck, irländsk julafton, dragkamp, kasta boll i hål och spotta groda. Kl 20 var kalaset slut. Vi kollade sedan på alla bidrag som skulle varit med i inställa eurovision. 

Idag ringde klockan 8.50. Hanna åt frukost och satte på sig fotbollskläder. Hon blev upphämtad av Sveas pappa 9.45 för match i Hagby, i regn. Nelly åt lunch kl 12 och jag skjutsade henne till matchsamling kl 13. Hon fick åka med Stellas bil till Storvreta och spelade i regn. Hanna var hemma när jag kom hem. Vi åt lunch och fikade. Vi åkte till hennes sista crossfit 16-16.45. Sedan hämtade vi Nelly i Lindbacken och lämnade fotbollsväskorna hos Dennis. 

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0