Värmebölja och besiktning

I måndags när jag cyklade hem från jobbet så hämtade jag upp Nelly från Dennis. När vi kom hem åkte vi till ica och hämtade mat som jag beställt via nätet. Efter middagen åkte Nelly sparkcykel till träningen. Hanna hade varit hos malva hela dagen och åkt med dem till träning. Jag gick till Årstaparken och hämtade upp henne kl 19. Nelly kom hem strax efter 20. 

I tisdags skulle Hanna ha varit på fritids. Men istället fick hon följa med Malvas familj till Landbadet i Alunda. Nelly var hemma hela dagen. När jag kom hem från jobbet åkte vi förbi IP och hämtade Hanna som satt och kollade på en match. Vi åkte till Länna och tog ett kvällsdopp. 

I onsdags var Hanna på fritids. Nelly hämtade henne kl 15. Jag hade tid för besiktning på eftermiddagen. Bilen gick tyvärr inte igenom. Avgassystemet läcker... så jag åkte till Mekonomen och bokade en tid till nästa vecka. När jag kom hem åkte vi till Fjällnora och tog ett kvällsdopp och fikade. 

I torsdags skulle Hanna ha varit på fritids, men istället gick hon hem till Svea. Nelly blev upphämtad av Ebbas familj och följde med dem på bad i Alunda. När jag kom hem från jobbet lagade jag middag. Hanna kom hem en snabbis och bytte till fotbollskläder. Hon fick åka med Svea till träningen i Lindbacken. Jag hämtade Hanna från träningen kl 20 och därefter Nelly från Ebba. 

I fredags hade jag tagit ledigt. Hanna skulle egentligen varit i Västerås på cup, men den var inställd. Vi åkte till poolerna i Alunda. Där var även flera av barnens kompisar. Efter fyra timmar åkte vi hemåt, köpte med oss jordgubbar. Vi duschade, bytte om och åkte sedan till Pinchos för att fira lägenhetsköp. På hemvägen handlade vi på ica. Därefter drack vi drinkar och doppade jordgubbar i choklad. 

Igår åkte vi mot Gävle vid 11-tiden. Vi mötte upp Petras familj vid ett bad. Tyvärr försvann solen och det blev disigt, men det var ändå skönt ute och varmt i vatttnet. Efter några timmar åkte vi hem till dem. Vi beställde Pizza och barnen pysslade. Vi åkte tillbaka mot Uppsala vid 21.30. 

Idag hade Hanna samling på IP kl 11. Jag skjutsade Nelly hem till Esther. Jag åkte sedan till min kollega Jenny för att lämna över Lego som hon köpt av oss. När jag kom hem cyklade jag till IP och såg Hannas andra match. Vi kom hem vid kl 14, åt lunch och slappade. Kl 16,30 skjutsade jag henne till stan där laget skulle äta middag på Lillys Bar. Sedan hämtade jag upp Nelly i Skölsta. Kl 19 hämtade jag Hanna och har sedan ägnat tid åt tvättstugan. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0