Fjärde advent

I måndags efter jobbet åkte jag till ica och hämtade mat som jag beställt online. 

I tisdags var det ingen hemma när jag kom hem. Barnen kom strax efter mig då de hade varit hos Dennis. Efter middagen skjutsade vi Nelly till innebandy i Johannesbäck kl 19. Jag och Hanna åkte till Gränby då hon skulle köpa en julklapp till en kompis. Nelly fick skjuts hem av Dennis. 

I onsdags var Hanna hemma när jag kom hem. Nelly och Mira kom strax efter mig då de varit på innebandy på Ifu. De åt mellis och bytte om, och gick sedan till fotbollsträning på IP. Jag skjutsade Hanna till Lindbacken på innebandy kl 18. På vägen hem var jag in på Rusta och apoteket. Nelly kom hem 19.30 och jag åkte och hämtade Hanna kl 20. 

I torsdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen skjutsade jag båda tjejerna till Nellys innebandy i Lindbacken kl 19. Jag hämtade dem 20.30. 

I fredags hade barnen julavslutning i skolan och slutade tidigt. Hanna och Ewilyn åkte till McDonalds för lunch och därefter lek hos Ewilyn. Nelly åkte med Lisa till Gränby. På vägen hem från jobbet hämtade jag upp Hanna hos Ewilyn. Jag cyklade och hon åkte elsparkcykel. Vi stannade på ica på vägen hem. Nelly och Lisa var hemma när vi kom hem. Lisa gick hem senare på kvällen. 

Igår gick jag och Nelly upp 8.30. En timme senare skjutsade jag henne till extra innebandyträning på Ifu. Åkte hem för att äta frukost med Hanna. Malva kom vid kl 11. Jag hämtade Nelly kl 12. Efter lunch bakade vi julgodis (eller mestadels jag). Vi gjorde tre olika knäck, Rocky road och nutellafudge. Barnen gick ut och lekte mellan 16-17. Malva blev sedan upphämtad. Vi slappade framför tv. 

Idag vaknade jag och Hanna kl 9. Vi väckte Nelly kl 10. På förmiddagen städade vi. Hanna torkade i badrummet och Nelly dammsög överallt. Jag fixade med tvätt och disk. Efter lunch bakade jag saffranslängd. Jag skjutsade Hanna till extra innebandyträning på Ifu kl 15. Gräddade sedan saffranslängden som legat på jäsning. Jag hämtade upp henne igen 17.30 och vi köpte med mat från chop chop. 

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0