Påsklov

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags när jag kom hem så var barnen hemma. De har påsklov denna vecka. 

I onsdags packade vi våra väskor. Efter lunch åkte Hanna iväg med Svea på gokart kl 13. Jag och Nelly hämtade upp henne där kl 14 och åkte vidare till banken. Där mötte vi upp Dennis och ordnade med underskrifter till barnens nya bankkonton, bankkort och swish. Sedan åkte vi till dollar store. Därefter hämtade vi ut paket i Årsta och köpte nässpray på apoteket. När vi kom hem packade vi in väskorna i bilen och åkte till Avesta. Vi kom fram strax före kl 19 och mamma kom hem från jobbet strax efter. 

I torsdags kom Nikki och Hollie på besök. Vi åt påsklunch, letade påskägg, lekte och fikade. Marie kom på middag innan de åkte hem igen. 

I fredags jobbade mamma. Jag och barnen slappade, läste böcker och kollade på serier. När mamma kom hem så åkte vi till O’Learys i Borlänge. Vi åt trerätters middag serverad av Marcus, bl a vitlöksbröd, halloumi Fries, club sandwich, Nuggets, mozarella sticks, brownie, äppelpaj och minidonuts. Vi bowlade och spelade shuffleboard. Åkte hemåt vid 20.45. 

I lördags jobbade mamma. Vi åt frukost och packade ihop. Åkte till ÖoB och lämnade nyckeln, handlade lite på pickaboo innan vi åkte hemåt. I Uppsala stannade vi på sibylla, men det var stängt. Vi åkte då hem med packningen och vidare till Ikea. Men både restaurangen och korvkiosken var stängda. Då åkte vi till Burger king och åt lunch. Sedan tillbaka till Ikea igen. Där shoppade vi lådor och dörrar till barnens hyllor, vi köpte även lådor till mitt vardagsrumsbord och påslakan. När vi kom hem tog det ca 2,5 timmar att skruva ihop allt, Nelly hjälpte till. Sedan sorterade barnen sina lådor och slängde massa gammalt. 

Idag började vi sortera allt Lego. Det mesta är ihopbyggt och ritningarna är kvar. Ca 25 olika satser i olika storlekar. Men några var sönderplockade och ihopblandade i en stor låda. Jag började bygga ihop dessa och Nelly hjälpte till. Efter lunch fortsatte jag bygga medan Nelly kollade på film och Hanna var ute och lekte med Simon och Svea. Nelly kom sedan och hjälpte till. Efter middagen fortsatte jag bygga det sista. Så hela dagen byggde jag Lego... 

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0