Däckbyte och Lego

I måndags ställde vi klockan på 8.30. Nelly åt frukost och cyklade iväg till fotbollsträning 9.30. Efter lunch kom Esther. Jag skjutsade Nelly och Esther hem till Dennis vid kl 14. Jag cyklade sedan med Hanna till IP för matchsamling 14.45. De fick dock inte ha någon publik, hon blev hämtad av Dennis efteråt. Jag ägnade resten av dagen till att plocka isär Lego. Jag följde beskrivningen baklänges för att kontrollera så jag fick med alla bitar till varje legosats. 

I tisdags efter jobbet cyklade jag till Bishop Arms och mötte upp Susanne. Jag åt fish and chips och vi var med på musikquiz med två av hennes kompisar. Vi kom tvåa och köpte bubbel för prispengarna. Cyklade hem 22.30. 

I onsdags efter jobbet packade jag in sommardäcken i bilen och åkte till Däckskiftarna vid ica Maxi. Det var ingen kö så det gick rätt snabbt. Sedan hem och lasta in däcken i förrådet. 

I torsdags efter jobbet hämtade jag Hanna på fritids. Nelly var redan hemma. Vi aktiverade barnens bankkort (som kommit med post) och swish och bank-id via datorn.  Vi åkte till McDonalds för middag. Sedan åkte vi till Gränby då Nelly skulle köpa present till Dennis på hm. Men de hade stängt redan kl 17 nuförtiden, precis som kappahl, Cubus, vero Moda och hälften av gallerians affärer. Hon handlade istället på marks and brands med sitt eget bankkort. Därefter åkte vi till dollar store där Hanna ville köpa present med sitt bankkort. På vägen hem stannade vi i Årsta och hämtade ut paket. De slog in presenterna när vi kom hem. 

I fredags efter jobbet handlade jag lite på ica. 

Igår vaknade jag 8.30. Jag fortsatte plocka isär legosatser och höll på i sex timmar. Cyklade till Natsu sushi och köpte lunch. Vid kl 18 cyklade jag och Susanne till italienska Il Gradino i Fålhagens. Vi mötte upp hennes kompis Linda och två ytterligare kompisar. Vi drack vin och delade på en pizza. Cyklade hem kl 22. 

Idag sov jag till 9.30. Fortsatte med legosorteringen i några timmar. Är nu klar med alla ca 25 st, ska även prissätta dem inom kort. Köpte lunch på citysallad, blev marinerade nudlar med räkor och feta. Har hunnit kolla lite på serier också.  

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0