New York del 5

I söndags klev vi upp 8.40. Vi duschade och åt frukost innan vi checkade ut 10.45. Vi åkte tunnelbana till Bryant park där bussen skulle avgå, men den hållplatsen var avstängd pga parad... så vi fick promenera ca 20 min till nästa hållplats vid Port authority busterminal. Det stod redan en buss där och det var lite kö, men vi kom med den och avgick ca 12.30. Vi hade åkt i god tid utifall det skulle vara mycket trafik, men vi var framme på flygplatsen redan efter drygt en halvtimme, dvs ca 4 timmar innan avgång. Efter säkerhetskontrollen köpte jag lite godis på taxfree. Sedan åt vi lunch på en italiensk restaurang; pasta med skaldjur. Vi köpte med oss wrap och vatten. Planet avgick i tid 17.20. När vi landade på Arlanda var klockan 6.50 svensk tid (0.50 New York-tid). Vi väntade in väskan som vi hade checkat in och jag hann med bussen som gick 7.41 till Uppsala. Petra tog tåget till Gävle. 

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0