New York del 4

I lördags klev vi upp 8.40. Efter frukost promenerade vi i ca 50 minuter bort till Brooklyn bridge. Bron är nästan 2 km och vi gick över den till Manhattan tillsammans med massa andra människor. Sedan gick vi till Battery park där vi tog färja till Staten island. Färjan åker förbi frihetsgudinnan, det tog 20 minuter och vi hann med samma färja tillbaka. Därefter gick vi till en hamburgerkedja som heter Shake Shack och åt burgare och drack pumpashake. Vi promenerade vidare till ground zero där tvillingtornen tidigare stod. Sedan gick vi in på century 21st och shoppade, det blev puma-tröjor till barnen och en pyjamas till mig. Därefter gick vi återigen till chinatown och åkte upp till en bar på artonde våningen, men den var full. Så vi gick till little Italy och åt pizza med parmaskinka och drack sangria. Vi åkte tunnelbana hem vid kl 21. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0