New York del 2

I torsdags klev vi upp 8.40. Det brukar inte ingå frukost i USA, men på vårt hotell fanns en enkel buffé bestående av bagels, smör, cream cheese, marmelad, flingor, mjölk, juice, te, kaffe, äpplen och apelsin. Efter frukosten tog vi tunnelbana till södra Manhattan. Det regnade lätt så jag hade paraply med. Vi gick genom Chinatown (köpte en halsduk där då det var lite kyligt) och Little Italy. När vi kom till Soho så shoppade jag två par Sketcher-skor till mig själv.  Vi åt lunch kl 15 på B&B, jag åt crispy chicken sandwich. Vi gick vidare till Greenwich Village där vi såg "Vänner"-huset och "Sex and the city"-huset. Vi fortsatte till meatpacking distrikt och promenerade längs gamla upphöjda tågspåret på High Line. Därefter gick vi till Macy’s och shoppade Levis-tischor till barnen. Sedan var det mörkt ute och vi gick till Times Square.  Vi åt middag på Bubba Gump. Jag åt friterade skaldjur/fisk och vitlöksbröd. Vi tog tunnelbanan tillbaka vid kl 21. På vår närmaste butik köpte vi med oss lite kompletterande frukost. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0