Nationaldag

I måndags hämtade jag Nelly på träffis och sedan Hanna och Elise på fritids. Vid kl 19 kom Elises pappa och hämtade henne. 

I tisdags hämtade jag Hanna på fritids. När vi kom hem så skulle Nelly och Esther precis gå iväg till fotbollsträningen. Drygt en timme senare efter middagen hämtade vi upp dem på träningen och gick till Årstaparken för att spela brännboll med Nellys klass. Vi spelade vuxna mot barn och vi fikade. 

I onsdags jobbade jag bara. 

I torsdags kom Nelly vid kl 12. Hanna var hos Svea. Jag och Nelly åkte till Stadium och shoppade skor, jacka och fleecetröja. Vi hämtade sedan Hanna. Kl 16 åkte vi mot Enköping där Nelly hade fotbollsmatch 17.30, tyvärr förlust. På hemvägen åt vi middag på Sibylla. 

I fredags hade jag tagit ledigt. Vi åkte till Länsvaccinationer för att ta den tredje TBE-sprutan. Sedan åkte vi till Lekia för att köpa presenter. Därefter åt vi lunch på Pizza Hut. Kl 14 släppte vi av Hanna på Klaras kalas i Skölsta. Jag och Nelly åkte till Gränby för att köpa bikini till henne. Vi köpte även shorts åt Hanna på Cubus och solglasögon till Nelly. Efter två timmar hämtade vi Hanna och åkte också förbi dollar store. När vi kom hem cyklade jag till ica för att handla mat. 

I lördags gick jag och Nelly till IP för att titta på hennes lags fotbollsmatch, hon stod dock över spelandet denna gång. Hon följde sedan med Ebba hem och jag cyklade hem till Hanna. Efter lunch promenerade jag och Hanna till Dennis för att hämta hennes cykel. Sedan cyklade vi till Maelle för att gå på kalas med Hawaii-tema. Under tiden cyklade jag hem och vilade en stund, jag hann även byta sängkläder och plocka disk innan jag cyklade tillbaka till Salabacke för att hämta Hanna. Vi slappade resten av kvällen. Nelly fick skjuts hem av ebbas pappa kl 21. 

Idag gick jag och Hanna upp 7.15. Hon hade samling på IP 8.15. Hon spelade tre matcher, två vinster och en förlust. Nelly kom vid kl 11 och såg sista matchen. Efter lunch skjutsade vi Hanna till Fyrishov där hon mötte upp ewilyn. Jag och Nelly åkte hem och bakade rabarberkaka, dammsög och kollade på tv. Vi hämtade Hanna på Fyrishov kl 18. 

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0