Idre fjäll

I måndags åkte jag till boland city och mötte upp Åsa på Espresso house. Åt en bagel till lunch. Sedan handlade vi mat på city gross inför resan. Jag åkte hem med maten och åkte därefter till stadium outlet för att köpa ett par högre och vattentäta skor till vandringen. Jag var in en sväng på Lindex också. När jag kom hem packade jag. 

I tisdags åkte jag kl 10 för att tanka och hämtade sedan upp Åsa. När vi kom till Rättvik stannade vi för lunch på Diner 45. Vi kom fram till Idre fjäll och vår stuga kl 17. Vi tog en promenad runt i stugbyn och sedan värmde vi fryst färdiglasagne medan vi tittade på tv. Var mycket mygg ute...

I onsdags klev vi upp kl 9. Vi åkte iväg till berget Städjan och började vandra längs leden genom skogen. Det blev brant och efter ca 45 min trodde vi att vi nått toppen, men såg då att det var en lång bit kvar. Först horisontell stig över kalfjället och sedan brant lång backe uppåt. Jag var nära att ge upp... vi var båda otränade så vi stannade flera gånger för att hämta andan. När vi äntligen kom upp hade vi gått totalt 1 timme och 15 min och jag var helt slut. Men utsikten är ju belöningen! Vi hade dock en stenig backe kvar för att nå toppen, men jag orkade inte den... Vi vilade och åt baguette. Därefter fick jag ny energi och tänkte att jag måste ju ändå försöka, så jag gick upp även den sista biten! På vägen ner vrickade jag till foten lätt, men det var ingen fara. Det tog nästan lika lång tid neråt. Benen var möra, vi tog en längre led som inte var lika brant. Var ute totalt fyra timmar. Tillbaka i stugbyn var vi en stund vid den uppvärmda utomhuspoolen, dock mycket folk där. Sedan gick vi till pizzerian och åt middag på uteserveringen.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0