Idre fjäll forts.

I torsdags klev vi upp kl 9. Vi åkte till ett annat berg för att vandra till toppen Lillnipen. Vi fuskade och ställde bilen ganska nära. Det var inte så långt att gå, men väldigt brant. Tog ca 30 min att komma upp. Sedan gick vi ner längs en stig på sluttningen. Därefter gick vi åt andra hållet över kalfjället, inte alls särskilt brant. Gick ca 30 min och åt sedan baguette innan vi gick tillbaka till bilen. Var ute ca 3 timmar. Tillbaka i stugbyn så tog vi liften upp på Gränjesvålen, ett berg med skidbackar som var lite lägre än de tidigare. Vi köpte glass och promenerade ner längs bilvägen. Sedan åkte vi till Burusjön några kilometer bort. Vi stannade vid en liten strand, men det var för kallt i vattnet. När vi kom tillbaka till stugan så åt vi middag på Torgets grill & bar. Jag åt halloumiburgare. Därefter tittade vi på film i stugan.

I fredags klev vi upp kl 8 för att hinna packa och städa innan utcheckning kl 10. När vi kom till Särna svängde vi av mot Fulufjällets nationalpark. Vi vandrade 2 km till Njupeskär vattenfall, ganska lätt vandring med bara en mindre brant backe. Sedan gick vi andra leden tillbaka och åt baguette innan vi åkte hemåt. I Falun stannade vi för glass, vi var tillbaka i Uppsala kl 19. Vi hade fint väder hela resan, regnade bara lite under bilresan. Men jag har blivit myggbiten på armar och ben.

Igår åkte jag till mekonomen och köpte smörjmedel till bildörren och till jula och köpte en resväska. Gjorde ärenden på biltema och Gränby. Gick över till Susanne mellan 19-22 och drack bubbel.

Idag cyklade jag till ica och storhandlade. Åkte till Ikea för att köpa skärbrädor. Köpte med lunch från chop chop. Har fixat med disk och tvätt. Rensade lite i garderoben och slappade. På kvällen kom barnen.