Pepparkakshus och julklappsshopping

I måndags efter jobbet åkte jag till Gränby för att shoppa julklappar. 

I tisdags åkte jag från jobbet efter lunch för att hämta Hanna i skolan. Hon hade tid på sjukhuset för hörselkontroll och kontroll av röret i örat. Vi åkte sedan förbi XXL för att hämta en beställd innebandyklubba till Nelly. När vi kom hem byggde vi minipepparkakshus som vi dekorerade. Senare på kvällen åkte vi till Gränby då barnen ville köpa julklapp. 

I onsdags när jag kom hem från jobbet så lagade jag middag. Jag åkte sedan och hämtade ut paket innan jag hämtade Hanna från träning kl 18. Därefter hämtade vi Nelly hos Esther i skölsta. 

I torsdags hämtade jag Hanna på fritids. Vi kokade knäck. Vi åkte därefter återigen till Gränby för att köpa julklappar och julkläder. 

I fredags var jag på skolans julavslutning kl 9 där Hannas klass uppträdde. Därefter cyklade jag till jobbet. Efter jobbet hämtade jag ut paket och handlade. Jag åkte sedan och hämtade Hanna hos Dennis och Nelly från träning 18.30. Vi köpte med subway hem. 

Igår bakade vi saffranskaka på förmiddagen. Efter lunch blev barnen upphämtade av Dennis. Jag slappade sedan och vid 18.30 cyklade jag hem till Susanne. Vi åt sushi, ostbricka och spelade spel med två av hennes kollegor. Cyklade hem kl 2.30. 

Idag vaknade jag kl 11, men somnade sedan om en timme till. Har ägnat dagen åt att sortera barnkläder som ska skänkas bort och att slå in paket. 

(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0