Semester igen

I måndags och tisdags jobbade jag bara. 

I onsdags efter jobbet hämtade jag upp Marie på stationen. Vi åkte till Aspentos i Salabacke. Jag åt lammfärsspett och sötpotatis. Sedan gick vi in på ica och köpte godis. Vi åkte hem till mig och tittade lite på Netflix. Vid 20.30 skjutsade jag henne tillbaka till tågstationen. 

I torsdags efter jobbet åkte jag till skölsta och hämtade Hanna som var hos Elsa. Vi åkte till Skohuset och lämnade tillbaka ett par skor. Det började att ösregna så att gatorna blev fulla med vatten. Vi åkte förbi hos Dennis och hämtade lite grejer inför resan. Vid kl 20 kom Nelly hem från fotbollscup i Gävle. 

I fredags cyklade jag med Hanna till fritids och med Nelly till träffis innan jag cyklade till jobbet. Efter jobbet cyklade jag samma vända hem. Vi packade och barnen la sig vid kl 19. Jag skulle lägga mig vid kl 20, men klockan var 21.30 när jag var klar och släckte. Men tror ni jag kunde somna...? Nix! Hade ställt alarmet på 1.45, så kl 1.30 gav jag upp och klev och fixade iordning mig. Väckte barnen en kvart senare. Kl 2.05 satt vi i bilen på väg till Flygets Långtidsparkering i Arlandastad. De skjutsade in oss till terminalen och vi checkade in. Sedan var klockan 3.05 och säkerhetskontrollen öppnade inte förrän kl 4. Så vi åt en medhavd smörgås i vänthallen. Kl 4.40 fick vi gå ombord och lyfte vid 5.10. Jag och Hanna slumrade till ett tag på planet. Landade 8.50. När vi fått väskorna gick vi till transferdisken. Jag hade förbockat via Hoppa och vi fick en biljett. Vi hittade bussen utanför. Den var nästan fullsatt och avgick inom kort. Det skulle ta drygt 1 timme, men det tog två timmar att åka till hotellet då bussen skulle stanna i fler byar. Vårt rum var inte klart, men vi bytte om och badade en timme. Efter att vi fått rummet så åt vi lunch och badade i poolen till kl 18.30. Vi duschade och åt middag. Sedan gick vi förbi stranden och några butiker. Vi tog en drink i baren och gick sedan till rummet. Kl 22.30 slocknade vi alla. 

Idag klev vi upp kl 9. Vi var i poolen på förmiddagen och på stranden på eftermiddagen. 

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)


(null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0