Altan

I måndags efter jobbet mötte jag upp Helena på Pinchos kl 18. Efter två timmar mat och prat cyklade jag hem. 

I tisdags var jag till vårdcentralen för nytt recept på p-piller. Hade då högt blodtryck. Fick dock receptet och en ny tid. Cyklade till jobbet. Efter jobbet hämtade jag barnen. Ewilyn följde med hem. Vi cyklade till ica och handlade plocksallad. Nellys träning blev inställd så vi åt salladen i en lekpark istället. Hanna lekte med ewilyn en stund hemma innan hon hämtades. Vi åkte till Gränby 19.15-20.15 då Nelly hade dansträning. 

I onsdags var det dag före röd dag och jag slutade kl 14. Hämtade barnen och vi åkte till Lager 157 där de shoppade kläder. Vi åkte vidare till Cubus och Hm där de shoppade ännu mer kläder, solglasögon och solhattar. 

I torsdags var vi lediga. Kl 12 kom mamma och Mats. Vi köpte hamburgare på American Steakhouse Burger. De tvättade mina fönster och fixade altanräcket som lutade utåt. Vi fikade muffins som Nelly bakat, jag och Hanna fick presenter. När de åkte hem så cyklade vi till Nellys fotboll på Årsta IP 17.30. Jag och Hanna cyklade sedan åt andra hållet till hennes fotboll i årstaparken 17.45. Jag cyklade tillbaka och hämtade Nelly 18.30 och vi hämtade sedan Hanna kl 19. 

I fredags lämnade jag barnen på fritids, klämdag då endast ca 10% av barnen är där. Jag flexade ut lite tidigare vid 15.30 och hämtade barnen. Vi handlade på ica på vägen hem. 

Igår åkte vi till Bauhaus och köpte terasstvätt, terassolja, penslar och målarfärg. Vi började med att måla stolpen som rätar upp altanräcket vit. Sedan bar vi ut alla möbler på gräset och blötte altanen med vattenslangen. Därefter hällde/penslade jag på terasstvätt, lät det verka och skrubbade med en kvast innan jag sköljde bort det. Jag skruvade isär gamla altanbordet och bänken. Hanna hjälpte mig att bära in bitarna och de två gamla altanstolarna i bilen och köra dem till återvinningen. Esther kom till Nelly och sov kvar. Vi kollade på eurovision, de gick och la sig efter låtarna 23.30. 

Idag vaknade vi 8.30, Esther hämtades kl 9.30. Vi cyklade till IP där halva laget hade match kl 10 (ej Nelly) och vi hejade på. Nelly spelade i andra matchen kl 11.30. Inte ett moln på himlen. Nelly följde med Fröya hem. Kl 13.30 kom Agnes till oss och lekte med Hanna. De lekte både ute och inne. Jag oljade in altangolvet under tiden. Agnes hämtades kl 16.30. Vi åkte och hämtade Nelly i skölsta. Stannade på stadium där barnen köpte skor. 


(null)

(null)


(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0