Torremolinos

I måndags klev jag upp 7.45 och tog en morgonpromenad före frukost. På förmiddagen låg jag på en solstol på stranden. Det var lite kallt i vattnet tycker jag. Jag åt lunch på en strandrestaurang; grillad sjötunga. God, men bara några potatisskivor och bönor som tillbehör. Efter lunch satt jag på hotellets uteservering och kollade på Sveriges VM-match. På eftermiddagen låg jag vid poolen, simmade 20 längder. Jag höll mig vid den lugna poolen, den var nog uppvärmd och längderna kan nog ha varit ca 20-25 m. Kl 19 åt jag middagsbuffe. Därefter gick jag till stranden och doppade fötterna i vattnet, satt sedan i sanden och tittade på serie på surfplattan. Det går att ladda ner avsnitt när man har wi-fi och sedan titta på dem även när det inte finns nätverk. 

I tisdags tog jag morgonpromenad innan frukost. Sedan var jag bara vid poolen, simmade 40 längder. Köpte bröd och mjukost till lunch. Efter middagen satt jag på stranden tills solen nästan gått ner, ca 21.30. 

I onsdags sov jag en timme längre. Efter frukost gick jag till tåget och åkte fem stationer till benalmadena. Där åkte jag en 2,5 km lång linbana upp på ett berg. Man kunde vandra ett par hundra meter till olika utsiktsplatser. När jag kom ner igen så åt jag pizza på en restaurang innan jag tog tåget tillbaka. Hängde sedan vid poolen, simmade 20 längder. Efter middagen var jag på stranden en stund. 

Torsdagen såg precis likadan ut som tisdagen, se ovan. 

I fredags efter frukost tog jag tåget två stationer till centrala Torremolinos. Strosade lite på gator och i gränder, köpte godis till barnen. Promenerade längs strandpromenaden tillbaka till hotellet, tog ca 30 min. Köpte med mig en baguette med pulled beef, lök och bbq-sås till lunch. Hängde sedan vid poolen, simmade 40 längder. Efter middagen var jag på stranden en stund. 

Igår låg jag vid poolen på förmiddagen, simmade 20 längder. Åt lunch på en strandrestaurang; pasta med musslor. Tog ett dopp i havet, bara liiite kallt denna gång. Gick tillbaka till poolen, simmade 40 längder. Efter middagen satt jag på hotellets uteservering och kollade på Sveriges VM-match. 

Idag gick jag upp 7.45 och åt frukost. Jag checkade ut kl 9 och gick till tåget, var framme på flygplatsen redan 9.30. Flyget som skulle avgå 12.10 var då framflyttat till ca kl 14. Jag fick en matkupong av flygbolaget som jag använde på Burger king. Medan jag väntade fortsatte jag med serien på surfplattan. Den serien försvinner från Viaplay 30 juni. Innan jag åkte hade jag ca 80 avsnitt kvar, nu har jag 13 avsnitt kvar. Planet blev framflyttat igen till 14.45 och vi lyfte ca 14.55. Landade 19.10 och hoppade på bussen till långtidsparkeringen. Stannade vid ica och handlade, var hemma 20.45. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0